Idag har det hänt lite roliga grejer
Om nån orkar läsa så kan ja väl skriva.
Först har jag varit ute och övningskört hela morgonen, väldigt roligt, sen till min förvåning då vi skulle handla på konsum så såg jag en tokfräsch 142 i samma röd som min och helt original. Va tvungen och ställa mig bredvid den, det såg ganska roligt ut, när han som hade bilen komme och skulle köra iväg sa han, snygg bil du har sen skratta han och körde iväg hehe. Sen har jag varit på skroten och fyndat väldigt mycket! Min plan var att fara dit för att hitta fjäderskålar och kanske en framskärms list. När vi kom dit så hade deras traktor slut bensin och skulle köra in till stan och tanka för att kunna lyfta upp en 240 åt mig, så jag gick på skattjakt långt bakom massa bilhögar, och där hittar jag, en 145 orange som stod under kanske vi säger 8 bilar och de var lite nervigt att vara vid den och skruva. Iallafall så var hela bilen jävlart platt, kanske var 60cm från mark till taket, men tro fan att JUST där listen går så var skärmen rak så den listen var i ny skick
Sen ovanpå den bilen stod en 244 med fjädrarna borta och rostfria fjäderskålar som väntade på att skruvas bort så de vart bara kanon. Så de köpte jag för 50 riksdaler och vi gick ut och jag kom på att ja behöver ett clips som håller fast chokevajer höljet på förgasaren, så ja gick in och letade i kanske 20 min då hittade vi en 240 den enda bilen på hela skroten som hade kvar clipset haha. Sen köpte jag det och vi gick ut igen och just när vi skulle gå in i bilen säger min kompis som kör, vafan du har ju ingen vindrute list? Förvånad vart ja då den förmodligen har lossnat i farten eller om nån tagit den, så in igen sprang jag och köpte en vindrute list, bara den långa som är längst taket för 10kr! fin var den också. Satte dit den sen drog vi vidare till stan för jag skulle köpa ETT listclips för 15 dyra kronor, så när vi är i stan så tvär rasslar det till och den slutar ladda och jag ser tempmätaren börjar öka direkt så vi rullar in till "karamellkungens" parkering och jag öppnar huven och ser till min förvåning att "skratta inte" remskivan lossnat... Men som tur var så hade vi med oss verktyg så mitt på parkeringen börja jag skruva dit allt igen, efter 5 minuter var remskivan på plats och fläktrem spänd, sen körde vi hem och där var det slut på det roliga, men förutom remskivan som bara har och göra med min slarvhet så går den otroligt fint i motorn