Hej!
Jag är en stolt ägare till en 142:a från 1972 som jag är i färd med att teckna en MHRF-försäkring till. MHRF har som krav att man installerar en brandsläckare i fordonet. Är det någon som har något tips om hur och var man bör placera brandsläckaren? Kanske ev. någon bild på någon finurlig installation?
När jag ändå är inne på försäkringar kan jag nämna att 140-klubbens rabatt på Volvia inte är mycket värd... Jag betalade 2065:- för en helförsäkring innan jag blev medlem. Efter ett års medlemskap påtalade jag för Volvia i samband med årsförfallodagen att jag ville ha lite rabatt i och med mitt medlemskap i 140-klubben osv. Döm om min förvåning när det nya försäkringsbrevet damp ner i brevlådan. Den nya \"rabatterade\" premien var för samma försäkring 2022:- !!! 2%-rabatt! -Tack för det Volvia!!!
Jag är ganska ny i 140-klubben men jättenöjd med mitt medlemskap. Det har t ex givit mig 10% rabatt på alla Volvo orginaldelar här på Värmlandsbil i kristinehamn, en medlemstidning med mycket intressant läsning och möjligheten att träffa andra 140-vänner.
mvh
Mårten