Jag tänkte byta 2 defekta lampor i instrumentpanelen idag men får inte loss den jäveln . Jag har skruvat loss dom 2 plastmutrarna och hastighetsmätar vajern, och lirkat på alla håll o kanter men får inte ut instrumentet.
Hur bär jag mig åt?`
av deluxe » 2007-06-03 13:50
av Gunnar S » 2007-06-03 14:59
av deluxe » 2007-06-03 17:00
av Bosse » 2007-06-03 21:31
deluxe skrev:Såja då va de gjort..
Fick trycka nederdelen bakåt och sen åt höger. Gick lättare om man skruva bort fläkt o varningsblinkers kontakterna från instumentpanelen.
Fick lite mer svängrum då.
Sen tog det nog 20min att få på hasighetsmätarvajern när den skulle på igen.
Men Hel-ljus lampan som jag trodde va paj lyser fortfarande lika svagt som den gjodre innan . Nån som har nått tips om varför, ja kolla alla kontakter men inget arj eller skit. Alla andra lampor lyser starkt...
av Per » 2007-06-06 23:23
Bosse skrev:deluxe skrev:Såja då va de gjort..
Fick trycka nederdelen bakåt och sen åt höger. Gick lättare om man skruva bort fläkt o varningsblinkers kontakterna från instumentpanelen.
Fick lite mer svängrum då.
Sen tog det nog 20min att få på hasighetsmätarvajern när den skulle på igen.
Men Hel-ljus lampan som jag trodde va paj lyser fortfarande lika svagt som den gjodre innan . Nån som har nått tips om varför, ja kolla alla kontakter men inget arj eller skit. Alla andra lampor lyser starkt...
Just det där med hel-ljus lampan är inget unikt, den har lyst svagare en andra kontrollampor, i varenda 140 jag kört (vilket är ett antal numera) så jag misstänker att det skal vara så faktist.
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Denna sida använder cookies. All information tillhör Svenska Volvo 140-klubben
Website by Jan Suhr, Color Consult AB