Den 23 maj 2011 var min Pappa och köpte en Volvo 142 av årsmodell 1968.
Pappa pysslade på en del med bilen under några år men tappade orken när det visade sig att länkarmarna var dåliga vilket senare ledde till att han sålde bilen. Bilen blev dock aldrig besiktad i den nya ägarens ägo utan han ställde undan bilen på ett ställe där den stått sedan dess.
Den 8 december 2017 bad jag Pappa kolla på gammal Volvo, en bil som visade sig vara i väldigt dåligt skick. Men något som fick Pappa att komma med förslag om att jag kanske kunde få köpa tillbaks hans gamla Volvo 142 av årsmodell 1968 utav farbrorn han sålde den till.
Den 15 december 2017 pratade Pappa med farbrorn varvid farbrorn ville fundera lite på det hela. Men redan dagen efter pratades dom vid igen och han berättade att han kunde gå med att sälja tillbaks den för samma pris som han köpte den för.
Jag bestämde mig för att köpa tillbaks den och försöka få ordning på den då det ändå är en bil som dels Pappa ägt tidigare men som han också köpte samma dag som min dotter Alice föddes!
Den 7 januari 2018 åkte Pappa för att hämta bilen och den 12 januari 2018 fick jag hem bilen och här började projektet med att få ordning på den igen. Där tanken till en början bara var att få rull på den men efter allt bakslag med rost så bestämde jag den 16 februari 2018 att det blir helrenovering och på den vägen är det!