Tjena! Risken är att den här texten blir lång men jag hoppas att någon eller några orkar läsa och svara på mina frågor. Jag har köpt en b20 som jag har tänkt renovera och stoppa i min b20 då jag insett att den befintliga motorn är för dålig för att göra iordning. Motorn jag har köpt verkar vara en 8 - bultad och det jag fått reda på via google är att den då är från en 74a, hur ser man detta förutom på bultarna? jag har antagit att man bara räknar bultarna på kugghjulet som veven sitter i,min första fråga är då om den ens passar på min växelåda och allt annat (Jag har en 73a). Motorn är så gott som helt isärplockad förutom veven. Min andra fråga är om jag bör plocka ut veven och byta dom undre lagrena, jag har nämligen bara tänkt byta dom i vevstakarna. Jag undrar även hur jag vet vilka kolvringar jag ska ha och hur man ser om en kolv bör bytas. Motorn jag köpte saknade startmotor så då undrar jag även om startmotorn från min 73a passar. Jag kan fixa bilder på kolvar så blir det kanske lättare att bedömma om dom behöver bytas. Utöver detta så siiter den en S-kam i motorn sen så ska det på en enkel weber 45 som jag vet är svår att ställa in men har en weberexpert i stan så det är lugnt. Jag tackar i förväg för svar.
/ The Duke