Håller med Gunnar i nästan allt...
Skulle försöka få till "singeldellorton" för det ska väl ändå gå att få till den, hade nog varit enklare om det varit en Weber då det finns mer delar till en sån. Jag menar... det går ju att få till en enkel DCD. Det krävs en del kunskap vad man än väljer och övning ger fördighet
fasta munstycken förutom ett luftmunstycke
Jaja
Har i många år kört med DCD 36/36 på trimmade och helt orörda motorer, och visst, det funkar i alla lägen men man ska ha några munstycken att tillgå så man får prova sig fram.
Kom över 2 SU HIF6 med BBZ nålar (vassaste originalnålarna), de är från 72 om jag minns rätt, hade då ett block som en kolv kantrade och i övrigt en E-topp 44/37 något planad och d-kam.
och motorn drog i väg rätt bra, mixtrade lite med munstycken... Satte dit HIF6 och grundinställde dom och synkade därefter... Tyckte redan då jag torrgasade att motorn lätt gött med det var kanske mina trattar som orsakade detta tänkte jag då.
Ut på vägen och gasen i botten
upplevde ett bättre gassvar är med DCD med JU vad motorn knackade...
Så numer har jag sålt min sista DCD... Ska testa HS-6orna också framöver dock i en annan motor fast med samma kam och topp
Om jag ska tipsa om förgasare så testa med en DCD 36/36 men se till så den är glappfri i spjällaxlarna ("värdelös" annars) Lindqvist racing nu mera i himlen lyckades bromsa fram dryga 180hk med en sån... du blir säkert less på den och du får då ta en funderare på dubbla...
God fortsättning