Hej på er alla!
Jag heter Peter Brobäck och är nyvald som ordförande i vår trevliga klubb.
Vi välkomnar även Kalle Sjö som ny ledamot i styrelsen.
Fört och främst vill jag tacka Torbjörn Andersson, förre ordföranden, för ett kanonjobb de senaste åren. Vi kommer att träffa Torbjörn i de flesta 140-sammanhang i framtiden, både live och på webben.
Lite info:
Vi kommer fortlöpande att posta information här om vårt arbete, bl.a. har vi ett första styrelsemöte i slutet av september.
De sociala medierna är viktiga kanaler för att våra trogna medlemmar ska kunna få information, leta reservdelar där både Facebook-gruppen och vår egen webb ska utvecklas och förbättras. Håll koll för mer info!
Det är VROM nästa helg, min förhoppning är att så många som möjligt kommer till detta fantastiska Volvo-möte! På lördagen rally från Kinna till Volvo Museum med kontroller på vägen och föredrag av Klassikers Fredrik Nyblad om Volvo 240, på söndagen marknad mm.
Vårt klubbtält kommer att vara på plats, vi säljer våra tidningar, dekaler till sidorutan, nyckelringar mm och tar givetvis emot nya medlemmar. Jag hoppas att alla på forumet och de som hänger på vår Facebook-sida kommer förbi och säger hej. Jag och mina kära kolleger i styrelsen kommer att vara på plats i tältet under söndagen.
Det ska bli mycket roligt att arbeta med Volvo 140-klubben framöver. Volvo 140 är nog den hetaste bilen att samla på, och snart fyller den 50 år...