Hej Björn
Och tack för ett mycket bra inlägg. Du gav mig både en liten knäpp på näsan och något att tänka på. Men du har helt rätt i det du skriver, jag har bara inte sett på det ur den synvinkeln tidigare, så tack för det! Jag tar till mig av det, samtidigt som jag lärde mig något nytt idag.
Antar att jag har/hade lite andra förväntningar på det här forumet när jag startade min tråd. Jag är ju en gammal bilbyggare som de sista tjugo åren byggt/renoverat åtskilliga gamla fina bilar. Det här blir väldigt off topic en stund nu, men jag vill gärna förklara mig. Det här med min 142:a kom väldigt hastigt på, jag hade flera sådana i min ungdom, och helt plötsligt dök annonsen på den här upp, och jag hade inget nytt objekt just då.
Så föddes ide'n med att ställa iordning den och byta ut motorn mot en lite modernare och bränslesnålare sådan, och efter "renoveringen" använda den som bruksbil till och från jobbet. Och det är fortfarande planen, vi får se hur lång tid det kommer att ta bara. Men för att återgå till forumverksamhet, så har jag till största delen renoverat amerikanska 60 och 70 tals pickuper. Har alltid älskat dom. Och som en följd av detta, så har jag länge varit medlem på olika bilbyggarforum.
Där är det lite annan "fart" på forumen, naturligtvis på grund av antalet medlemmar och storleken på dessa organisationer, så jag gick väl in i volvo 140 klubben med lite felaktiga förväntningar. Mitt eget fel, men jag lär mig..
Jag ber om ursäkt om jag sårat någon eller uppträtt opassande på något vis. Absolut inte min mening, jag har lärt mig nu..
Eftersom jag hållit på mycket med renoveringar, men inte förrän nyligen börjat svetsa bilplåt, har alltid tyckt det varit tråkigt med rostlagning och därför alltid lejt bort det, så vill jag dela med mig av en tråd om en kille i Australien som har en shop där och lever på plåtslageri, han heter Stuart Smith och
kallas för "the sheetmetal whisperer". Jag har sett många duktiga plåtslagare i mina dagar, men den här killen slår dom alla på fingrarna.
Här är en länk till en tråd om honom:
http://www.ozrodders.com/forum/viewtopi ... =1&t=49434 Läs om ni har lust och förundras..
Det är i huvudsak den här sortens forum jag mest har besökt tidigare. Slut på off topic.
Slutligen, tack igen Björn, du öppnade mina ögon ikväll med ditt inlägg.