Låter intressant 123GT. Då kanske vi kan utbyta erfarenheter av våra konverteringar så småningom. Jag har precis köpt en 3.07 utväxling till min original bakaxel, så jag provar att byta den. Intressant att se hur det går. Sedan tar jag styrbox, spridare och turbo från en 110 hk 1,9:a. Vill man sedan så kan man chippa lite och få 130 hk.
Min grabb har en kompis som gjort precis detta i en amazon för ett par år sedan, och den går som ett skott! Och väldigt billigt.
Det är i alla fall väldigt kul att prova något sådant här, återstår att se om jag kan få det att fungera. Det är ett projekt helt utan tidspress, vitsen med det hela är ju att göra något man gillar, med en bil man gillar, att prova saker man inte provat förut och att ha kul under resans gång. Det funkar klockrent för mig i alla fall.
Lämnar iväg toppen till en maskinfirma för genomgång och kollar själv att resten av motorn är OK.
Beträffande bilder Gunnar, skulle gärna prova att göra det, men har inte en susning om hur sådant fungerar.
Kanske grabben kan lära mig..