En fk är alltså en turbo med oljekylda kolvar eller? Ska du sneställa? Många rakställer för att få mer plats för turbo osv:) Om du rakställer så måste du förlänga bromsservot och vinkla det lite eller flytta det åt vänster lite annars tar sprutet i
Samt om du rakställer så tror jag de blir knas med oljan i toppen då den ska ligga kvar lite grann då motorn är sneställd men om den står rakt så rinner oljan ner direkt igen och då när du startar den efter det stått ett tag så går den torr i toppen ett tag tills oljan skjutits upp igen
Men kan ha fel
Sen med växellådan förstår du nog själv, har du en m90 måste du förmodligen svetsa om till en större kardantunnel och byta kardan då dom har hardyskiva. Sen är det gasvajer som behövs, du kan ta gasstället från en 740, sitter i 2 bultar sen bara borra hål i kardan på din och bulta fast så är det klart
Du kan behöva byta till större bensinledning då förgasarledningarna är typ 6mm och insprut brukar vara 8-10 mm=) Sen är det avgasröret, sneställer du passar de rätt så bra bult on har jag för mig, rakställer du blir vinklen på grenröret helt åt skogen så du måste svetsa om böjen som går under bilen. Du måste kapa bort ett spår på remskivan för det tar i krängningshämmaren annars, antar att du inte ska ha styrservo så det behövs ju bara två då, eller bara ett egentligen.
sen har jag själv en fundering, eftersom 140 inte finns med turbo så kanske bromsservot inte tål sånt övertryck som turbon kommer att ge? Vet att nyare har nån sorts backventil men om 140 bromsservor har det vet jag ej =)
Samt om du rakställer kan styrstången komma farligt nära insprutningen! Fast det blir nog mest med mekaniska insprutet =) Nåt mer kan jag inte komma på=) Slarva inte med bensinledningarna osv för det gjorde jag och det fick jag ångra =) Det är väldigt noga=)