Har haft barnstol monterad i min -71:a vid något tillfälle. Jag hade stolen bakåtvänd i framsätet, dock är ju detta inte riktigt 100 då jag inte hittade något vettigt sätt att fästa underförankringsbanden fram.
Monterar man barnstolen i baksätet så kan man ju fästa underförankringsbanden under framstolen.
Men eftersom du pratar om en liten kille som snart skall komma till världen så kommer det nog först att handla om babyskydd. Bör ju inte vara några större problem egentligen. Men som på de flesta Volvobilar så är bältena i baksätet för korta för att fungera ihop med alla typer av babyskydd. Fasta bälten är inte heller så roliga att använda ihop med babyskydd. Tipset är att du provmonterar stolen innan köp.
Numera finns ju babyskydd som sitter fast i en sk bas. Basen fästes i bilens bälten och sedan klickar man fast babyskyddet i basen. Otroligt smidigt
Dessutom är det ofta den enda möjliga lösningen för montering i baksätet på Volvo.
Har själv en 940 som bruksis och detta var den enda typ av stol som passade för baksätesmontage.