Vad gäller för gamla skogsvrak?
För några år sedan var jag ue i skogen av diverse anledningar och hittade resterna av några bilar, bla en 144 (troligen stulen på 70talet eller något, inget kvar alls av värde och alla chassienr bortkapade) men även två ramar till jeep cheroke -80 nångång. Dessa ramar hade inte heller speciellt mycket kvar, men ändå motor, axlar, kardanstänger och fördelningslådor.
Idag var jag hade jag lite väl tråkigt så jag åkte ut till samma plats och dom står kvar. Halvt nersjunkna i högt gräs och gammalt skräp. Jag kunde inte hitta några regplåtar och inga ramnr (dock vet jag inte var dom kan tänkas sitta..).
Naturligtvis föddes iden att dra hem dom, svetsa på en stol och nån form av bur å leka med resterna i något sandtag eller nått sådant, kanske folkrace om det nu är tillåtet å köra utan karros.
Så den egentliga frågan, En bil utan plåtar, med okänd ägare, utan karross, utan kännetecken. Har jag rätt att dra hem den?
Måste jag ringa polisen och anmäla en dumpad bil först så dom ska tröska den genom sin "hitta bilens ägare byrokrati" i några månader först?