Lokens skrev:Ser riktigt nice ut de du bygger!..Ser så lätt ut på bilderna men i verkligheten är de något helt annat..Du är inte orolig för blocket ska ge vika när du ha borrat att?Och vipparmsbrygga blir de en bacho original eller någon specialare?..Va är igentligen för skillnaden på tryckfuggar?..Så att du ha slopat filtertätningen på bröstkåpan behöver man svarva upp den eller hur ligger de till?..Därför så många frågor är att ja ha själv planer på bygga turbo b20 ha en del prylar liggandes men saknar KUNSKAPEN!
Klart de snyggaste bygget ja sätt på länge!
tackartackar
![Laughing :lol:](/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
, Jo det har varit ett jäklans pyssel och få allt så stilrent som möjligt :p..
nej jag är inte så oroad då jag bara har den borrat till en B21 92mm..det ska palla trycket någorlunda bra men visst skulle en orginal B20 motor hålla bättre då den har mer gods kvar men tror inte det blir något problem och köra med 92mm borr, är provat sen förut av massor av Sävarbor
![Smile :)](/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
...
Jag kommer köra med en b18 vippbrygga än så länge för den är stabilare än b20ins men visst har jag funderat på uppdatera där senare för mer effekt eller om den börja svikta sig ovanligt mycket etc.
det är lite svårt att förklara men kan visa på bilder framöver vad som skiljer dom åt,vet inte vad själva "huset"heter där man tryck tätar! för att få dom till turbo förgasare.
Här kan du läsa hur allt har gått till väga med allt, syns som sagt att jag nybörjar i tråden men sen börjar kunskapen att fastna etc
![Smile :)](/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
. kika igenom min tråd så får du nog svar på det mesta!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0
jo dom är uppsvarade så det är bara att pressa dit den av gummi..filterringen kan du glömma och köra med iaf då det bara kommer spruta ut olja över allt..så byt ut packningen bak och fram till gummipackningen istället.