Hej jag har nu en 142 -72 som jag först tänkt byta växellåda på nu i vinter, från automat till manuel, sen har jag även tänkt byta förgasare.
Jag hitta en weber 32/36 på blocket som jag tänkte köpa, men nu har jag även hittat en 36/36 på blocket som dessutom finns i grannkommunen.
Ska även säga att just nu sitter det en c kam i motorn och en topp som egenligt tidigare ägare ska vara planad 1mm och lite portad, jag har även en 0,8mm topplockspackning. Fungerar detta till en weber 36/36. tanken är ju att slänga i en k-kam med, men inte nu. pengar pengar..
Jag siktade in mig på 32/36 för att den var billigast att köra, men hur stor skillnad är det egentligen? sen nu när man kollat runt en del verkar det som att det är lättare att hitta reservdelar till en 36/36a. sen har man ju mer möjligheter med en 36/36. 36/36an blir till och med billigare att köpa.
frågor:
funkar motorn bra med en weber 36/36, eller borde jag vänta tills jag får råd med en k-kam ock.
Bränsle ekonomi? drar 36/36 mycket mer bensin än 32/36.
det känns som att 32/36 borde fungera bättre till motorn just nu, men ska jag ändå byta kam kanske det är värt att köpa en 36/36 direkt?
Tacksam för alla svar samt funderingar