Hej alla
I torsdags så köpte jag en 142:a med en B20 motor, KG5 kam, step 3 topp, stålkamdrev, extrakor grenrör, lättat svänghjul och dubbla SU!
Bilen går ej bra, den bluddrar och går som skit på låga varv, den går ojämt speciellt på tomgång samt mellanregeister vilket får bilen i självsvängning (rycker fram och tillbaka) vid körning så min fråga är ifall den kombinationen funkar alls.
Jag hade tänkt att köpa mej tex dubbla weber 40-45 eller något liknande men får hålla tillgodo med SU:na till jag hittar några, någon som har dubbla Weber till salu?
Jag hade ett par Strombergare liggande så jag provade att sätta dit dom men motorn går likväl dåligt.
Tändningen har jag ställt på 20 grader vid 1500 varv, 040 brytaravstånd, fördelaxeln är inte speciellt mycket glapp, tändstiften är BP6HS (blir sotiga) har provat att flytta munstycket upp och ner utan bra resultat, förgasarna är inställda med öra och slang samt börjar dra samtidigt. Membranen är hela.
Min fråga är ifall någon känner till ifall det funkar att ha dubbla SU tillsammans med KG 5 kam samt steg tre topp?
Till saken hör att trottelnålarna i Strombergarna ser ut att vara kapade, man ser en ojämn kant högst upp, så det kan vara en orsak.
Jag har inga andra att jämföra med men jag ska kolla upp det.
Någon som har lite tips?
Mvh Esa Ojalainen