Har tröttnat på att köra med brytarspetsar då ja inte kan få tag i några som fungerar, Berus vred sönder sig vid plattorna. Volvos slets plasten som sitter mot axeln ner sig på de var efter 20 mil och de var bakelit damm i hela fördelarn och ihop tagna spetsar. på facets så smälte plasten som håller ihop båda platterna. De har aldrig varit problem med någon kondensator. Utan bara varit kass kvalite på alla brytarspetsar. Har inte haft några problem med loppbildning och fördelaraxeln är slät och fin.
Sen köpte jag ett hot spark system med tändspole till för nått år sen. men de fick jag problem med tändningen att den ställde om sig på så jag tog väck den. men nu tänkte jag få dit den igen men då fick jag inget liv ur den tändspolen men bytte jag till en annan startade bilen och fick bra på tomgång men när man körde en kortare sträcka så började de misstända och bilen började dö av. Sen kunde den starta igen och gå på tomgång men misstända hela tiden på gaspådrag. Felen har uppkommit när motorn blivit varm.
Så jag undrar om det är tändspolen det är fel på och vilken typ av tändpole man ska använda?
För står inget på den gamla tändspolen nämligen. Är de typ en Flamethrower tändspole som är 3 ohm. För nu har jag en gammal biltema högeffekt. Det är en 085 fördelare jag använder. Inget vansinnes trim på heller e-topp, k-kam och dubbla SU.