Har två toppar i gömmorna, båda är väl portade och planade. Vet ju inte hur bra portade dom är, men skriver lite om dom här
Den första, höjd 85mm. Ventiler 39.5 och 35. (39.5 lät ju lite ojämt, kanske 39 eller 40...)
Portningen ser sådär ut, lite kanter i insugskanalerna. Borde väl jämnas till kanske?
Den andra är lite mer avhyvlad, bara 83.3 hög. och 44 & 36 ventiler.
Ser ut att vara rätt karvad i kanalerna också.
Enligt säljaren så var den planad lite väl mkt, och hade väl suttit i nån rallycross bil eller vad det nu var.
Är det någon av topparna som verkar värd att testa? Jag har dubbla SU på 145an,kam okänd.
Ska ta kompprov på 145an när tid och ork finnes, så får man se i vilket skick den motorn är. Känns rätt trött tycker jag, har gått 18 000 mil.
Har ett duettlik ståendes med en b20 med enkel strömberg som känns rätt ok. Kanske kan lyfta ner den i 145an. Sen har jag en renoverad b20 med D kam som står. Vet dock inte omfattningen eller kvaliteten av renoveringen. Den är ostartad efter renoveringen.
Lite sugen på att få lite bättre snurr på 145an, skulle väl räcka med en 120hk eller så. Det är en stor fördel om det inte är alltför törstig heller.