Tjenare gänget! Äger en Volvo 142-73-114 som har en nyrenoverad och borrad 8bultare. Sitter K-kam i bilen samt M-stakar och brytarlös tändning.
Köpte bilen (första bil för övrigt) ganska nyligen och ägaren innan hade renoverat och trimmat med hjälp av någon duktig. Men bilen har endast en enkel SU på vilket jag ansåg vara tok för lite förgasare till den motorn som är små trimmad. Har nu köpt mig en weber 36/36 som jag ska montera nu till sommarn då man äntligen får tid. Har ett Xtraktorgrenrör liggandes med 4-2-1 profil med 2-3 utanför 1-4. Efter lite informationssökning har jag förstått att det ej går att kombinera med dcd insug...
Det jag undrar nu är vad jag ska göra. Ska jag få tag på ett originalgrenrör och i så fall vilket. Har sett de med två utblås och de med ett. Vilket är bäst effekt i? Ett annat alternativ hade kanske vart att byta mitt Xrör mot ett med 4-1 profil. Vad jag har läst så kan man tydligen förlora effekt på att använda det vid låg trimning. Jag uppskattar att motorn kommer ha runt 130hk med webern. K-kam gör sig kanske inte så bra med ett 4-1 rör heller..
Aja, hoppas någon påläst kan detta med Extraktorgrenrör och kan ge mig tips vad jag ska göra. Hade vart kul att få användning av det jag har liggandes...