Jag har (som vanlig) hittat lite spännande saker som bara ligger och skräpar på en polares vind (som vanligt...). Mitt där bland all bråte och 4 gräsklippare låg en uppsättning dubbla su, några (jupp, pluralis) 164 fronter och en hög med 140 inredningar.
Förgasarna var så vitt jag kunde se kompletta, men jag har å andra sidan aldrig sett ett par förutom på bild så jag kan ha fel. Två runda luftfilter och ett insugsrör. Röret tror jag dock är ett hemmagjort av ett B30 dito då röret som förbinder de båda förgasarna är svetsat på mitten, jag gissar på att man tagit ett b30 insug och plockat bort delen för mittenförgasaren. Det som gjorde mig mest brydd var att flänsen emot topplocket saknar bulthål, är bara flänsar för att "klämma" fast det.
Men i alla fall, det jag vill veta är egentligen hur jag gör för att säkerställa skicket på dessa på enklast sätt, känner ju till att spjällaxlarna är ett vanligt problem och jag tyckte mig känna ett litet glapp när jag försökte vicka på de bitar som sticker ut av axeln. Hur mycket glapp får det vara och hur kontrollerar man det enklast, vad bör jag i övrigt kontrollera på dessa gasare innan jag överväger att montera dem?
Om spjällaxlarna visar sig glappa på tok för mycket, vad kostar det att få dem renoverade eller är det något jag fixar på diskbänken?
Jag VET att det finns några här på forumet med vad som verkar vara enorm kunskap om just dubbla SU så några svar borde ju kunna gå att få