Gunnar S skrev:Känns som ett wildcard, den där "stående 40:ian". Vissa trimmare avråder från att köra webrar i singelmontage och då gäller det horisontalvarianterna av 40-45-48 och uppåt. Fast det är lite olika bud på det där.
Stående 40-45 har jag sett, i Amazon men då i dubbelmontage. Mycket sällsynt. Gör som Hasse säger och satsa på ett par genuina Skinner Union istället.
Extraktorrör behövs inte om man inte behöver ligga mycket på varv, eftersom vissa sk. extraktorrör ger sämre effekt än original gjutjärnsrör. De stjäl effekt istället. Tillsammans med ogenomtänkt grundarbete blir det bara energislukande och fel.
"Portat" kan ju innebära att du sätter ribban väsentligt högre. Egentligen går det inte att uttala sig om detta. Toppen bör i varje fall flödas och tillsammans med kam, grenrör och gasare får man en helhetsbild. Sen återstår tändsystem och oljeförsörjning samt en ok bottendel. Mitt tips, fast jag antar att du redan gjort det; Läs på allt du orkar i ämnet. Finns mycket trådar, här och på andra forum. Alla nivåer av trim avhandlas.
okej okej, blir att prova med su då
fast endå så kommer jag att byta gasaren med insug mot original, för det har jag gått om och en weber är väll värd mycket mer
? Okej men om vi skiter i portningen för att flöda toppen kändes lite överkurs då jag bara vill ha lite mer att åka med och inte typ smidda stakar och r kam, alltså du förstår min poäng:) jag tänkte mer om det finns nåt enkelt sätt att få dom lite piggare
typ som en k kam, plana toppen och dubbla suare då:) Blir det nån märkvärd skillnad om man kör med det
?