Hallå, Christian heter jag, snart arton år och ja har en 142a som jag köpte som femtonåring och har renoverat sen dess, ville dels ha just en 140 bil och sen lära mig enligt konstens alla regler. Hade istorsett aldrig hållt i en svets innan jag började med denna bil dock har jag en far som har jordbruk och verkstad där det lagas lastbilar så plats och kunskapsbas har jag alltid haft. allt arbete är dock gjort själv.
Har läst och blivit inspirerad av detta forum under hela tiden jag hållit på men aldrig blivit av att registrera sig. Så nu kommer det ett gäng med bilder som är mellan 1 och 2 år gamla. ska ta nya imorgon som kommer upp. tänkte inte skriva så mycket nu om dessa bilder utan låter dem tala för sig själva och hoppas att de uppskattas.
Planen för bilen är att den ska vara klar till artonårsdagen, iallafall besiktigad så jag har något att åka med, den ska dock endast användas som sommarbil och stå i garage under vintern. Sen ska det även dyka ner en Glt motor från en 850 i den med en m46 låda från 240 och få ihop det på ett snyggt sätt, billig effekt och skön motor till en bra penning.
Såhär såg "liket" ut när jag hämtat den, såg skaplig ut men skenet kan bedra...
ful kompis med i bilden också..
kommande bilder är från veckorna efter inköp, alltså cirka 2,5 år sen
snabb uppmätning av kommande skärmkant:
lite urk-murk här...:
höger skärm/huv infästning var för jäkla dåligt gjord av tidigare klåpare, gör om gör rätt..kan tilläggas att allt i början svetsades med 1.0mm tråd och bristande svetskunskaper, därav inte de snyggaste svetsarna, men man har lärt sig med tiden och nu får man till det betydligt bättre, har även 0,6 tråd i svetsen nu.
Nu har det börjat hända grejer! uppskattar att kommande bilder är cirka ett år gamla:
Fick bygga 1 front utav två, en original som var riktigt kass som byggdes ihop med en lite bättre från en 73a. prov passade allt för att se så det stämde. glasfiberskärmar som passar sådär. får duga tills ja får tag i en bättre vänsterskärm i plåt.
vänstersidan såg skaplig ut när ja köpte den, men spackel kan dölja mycket, så den skärmkanten byttes senare, här syns hur det såg ut när ja gjort rent lite, tog även bort baljan som syns i bakgrunden och lagade balken där.
Detta var allt för idag, kommer nog nya bilder imorrn som är mer aktuella då jag inte haft nån kamera på drygt ett år. hoppas det smakar