Jag har haft lite svårt för de där Dunlopfälgarna tidigare
Dunlopfälgar har inte tillhört mina favoriter heller, och jag trodde aldrig att jag skulle sätta sådana på någon av mina bilar. Men ödet ville annorlunda.
Man kan väl säga att det var ett impulsköp, när jag fick ett erbjudande om att köpa ett set 5,5" så gick det inte att ståemot. Lite slitna var dom men kromet var okej och det var det som avgjorde. Centrumkåpor saknades så därför blev fälgarna liggandes under sängen.
Men funderingen fanns att sätta dom på -71:an. Det blir en snygg brytning med det svarta i fälgarna mot den vita kulören på karossen tycker jag. När sedan "Mr Stainless" tog fram nya centrumkåpor i rostfritt så var jag helt enkelt tvungen att sätta igång och fixa till fälgarna. Jag polerade, och lackade om de svarta partierna. Mycket slipande och många timmar blev det.
Tyvärr blir dessa fälgar ofta skeva, vilket var fallet med en av fälgarna, typiskt nog den som var finast, så då var det ju tur att jag köpte 4st till. I augusti förra sommaren var hjulen klara och de har suttit på bilen sedan dess.
Jag tycker dom passar bra på bilen även om dom inte är skitsnygga så är dom lite balla på sitt sätt.