Tack för alla kommentarer
Nej jag har aldrig haft stor stereo i panelen, det är orginalpanelen med troligtvis orginal/eftermonterad stereo
Den nya sitter under panelen som man kommer åt när man öppnar handskfacket på en egenbyggd konsoll. Uttaget som synes är en s.k Chassikontakt, 6mm, som jag skarvat ihop med en vanlig AUX-hane som går in i stereon
Och så sitter en omvandlare i som går från 6mm till 3,5mm uttag som dagens apparater har
Kan fixa mer detaljerade bilder om någon önskar?
Jag har faktiskt köpt isoleringen på biltema, den dyrare varianten med någon form av skumblandning och aluminiumtäcke för värmens skull
Vid torpeden körde jag på den tjocka varianten som var 2,5cm om jag inte minns fel, och vid växellådan är det 1cm's matta. Satte även in lite extra asfaltsmatta på plåten, det är inte så värst mycket av den varan orginal. Det viktiga när man lägger isoleringen(enligt mig) är att det ska vara tätt mellan mattorna, inte lite här och lite där så att säga
MEN!! Misstaget jag gjorde var dels att ha tjock matta mot torpeden(även ifall jag tror det ger mest utdelning) och sedan inte anpassa mattorna efter värmekanaler och friskluftspanelerna, och allt annat som sitter där framme! En 140 är ju inte byggd för så tjock isolering, så i och med detta har allt flyttats innåt, vilket gör det svårt med passformen på delarna som ska tillbaka. För tjock matta i botten gör ju även att golvmattorna inte ligger exakt rätt!
Så det är ju mest för den praktiska biten, det stämmer ju inte till 100% i kupén längre, men jag tullar på den detaljen med tanke på att jag blev så nöjd med ljudnivån
Vill man kan man ju säkert använda sig av lite tunnare mattor med
Tyvärr har jag inga bilder på hur det ser ut under, men med fantasin förstår ni säkert