här har det hänt litegrann sedan sist.
besiktningen slog ned på baljorna bak, samt lite annat. drog fram min lille esab och bytte dessa, plus ett stötdämparfäste och inner/ytterskärmkanterna bak. avgassystemet är utbytt också. utöver det har den fått en originalratt och en ny strålkastarinsats på ena sidan. R2-lampor is the shit

. tog även en stereoram från 240 och skruvade fast så man döljer det sönderkapade på instrumentbrädan.
besiktades därefter utan större problem men nervös var man ju som vanligt. handbromsen kärvade och en bussning glappade men jag fick två år på mig att fixa't i alla fall!
en lite tråkig sak som han också nämnde var att den blåste ur sig väldigt mycket vevhusgaser. sant och riktigt. olja ville han också ha. kanske för att jag sprättade bort de förhårdnade ventiltätningarna på den gamle B18 men suget på en fräsch motor med lite mer vrid fanns där.
så det är här vi är idag. En sedan tidigare .030" borrad B20 har fått sig en liten uppfräschning. ska få nya lager, kolvar, ringar, planad topp samt en ny D-kam. Detta toppat med dubbla SU och 123ignition-fördelare.
har väl inte kommit så långt, men så här ser det ut i dagsläget. ber om ursäkt för att jag inte har så många bilder.
ska hålla er uppdaterade!