Märke & modell Volvo 144S
Årsmodell -67
Effekt & vridmoment 100hk original
Syfte Få en hyffsad bruksbil som ändå är lite ovanlig.
Motor Just nu B20A
Växellåda & kraftöverföring M41 växellåda, M30 bakaxel, troligen 4,3:1.
Kaross Skaplig rostmässigt, men ack så ful i lack och olika färger
Chassi Just nu ligger den på backen i princip
Fälgar & Däck Nu blandat, sedan Original eller Virgo
Inredning Just nu original Galon, sedan får jag se
Framtidsplaner Få den igenom besiktning först och främst
Hämtade hem denna inatt, ett helsike att lasta och lasta av då den är så förbaskat sänkt.
Planerna inom närmaste framtiden är att byta fjädrar till original, kolla över framvagn/bakvagn samt bromsar och sedan besiktiga den.
Efter besiktning blir det byte av dörrar samt framskärmar till original, samt frontplåten om jag inte lyckas knacka till den.
Har ytterhandtag med kromad tryckknapp, tyvärr den släta modellen.
Likaså har jag rätt öppningshandtag på insidan samt 3st vevar som ju är speciella på 67, har även rätt dörrsidor liggandes då jag väl byter dörrar.
Även emblem samt overdrivespak har jag
Så den kommer att få tillbaka originalutseendet till stor del, dock med olika färger på lack till dess jag känner för att lacka om den.
Tyvärr är motorn utbytt till en B20A, men har en 145 Sport på gång med B20B som ska få donera motor isåfall, annars blir det B20A med dubbla SU bara så länge.
Nedan bilder från inatt, ser förjäklig ut, jag vet, men det bjuder jag på, jag ser potential iomed att den inte verkar vara rostig och att det är en Sport med Overdrive original.
Det är ingen originalrenovering på denna, utan bara till bruksskick, fast iaf återställa den någorlunda till original.