jonte skrev:håller med dig,jag frächade upp min framvagn förra året
känns roligare när det är redigt gjort
Jo...Men nu lutar det åt att bak- och framvagn får sitta kvar tills vidare. Måste hålla bilen rullande, I Mars nästa år så packar vi nämligen ihop och lämnar gården för gott. Och OM det skulle vara så bilen inte är hyffsat klar tills dess så vill jag iaf ha den på hjul...
Menmen, lite har det grejats med "Svetstråds-142:an" på sistone.
Som synes så har den blivit uppallad...Tog bara tre år.
"Nya" däcken måste man ju pröva lite, var lite orolig iom att ena skärmkanten blev lite knäpp i utseendet, men det gick finfint med 15" och 195mm däck.
Här har vi då det mysiga stötdämparfästet...
Slajsade bort lite plåt och valde att lappa igen hela skiten, svetsade klart det idag men har tyvärr inga bilder på det.
Och här blev det till att göra om min gamla lagning en smula...Gillade inte riktigt någon föredetta ägares lagningar heller, 2cm överlappning och 0.1mm body utan ens grundfärg kändes inte sådär jätteseriöst.
Nä, dit med lite prima 1.5mm plåt istället
Hittade inget tunnare i rätt storlek...
Började helsvetsa på det idag, men svetsen ville inte, som vanligt... Så då började jag kika på lite äldre lagningar som jag har gjort, och då blev man ju helt jättedeprimerad eftersom det som vanligt är en massa småskit som måste göras om/bättras på.
Om ni någon gång tar er an ett jätterostigt projekt, gör då för fan KLART varenda lagning och lägg några extra minuter på bra passform/utseende. Att jag inte gjorde det i början är något som är så sjukt störande nu så att det inte är sant...Det är en sak att laga rost, men att tvingas gå tillbaks och göra om gamla lagningar är fan det drygaste som finns. Gör inte det.
Får se när det blir nåt gjort nästa gång, varken jag eller min motivation är på topp...
//Glufsen