Fick ett konstigt ryck efter låtit bilhobbyn ligga i dvala under husrenoveringar och barnafödande de senaste åren... För några månader sedan köpte jag en utmärkt 244-76a en mkt trevlig bil med bara småpyssel som behov.... fast det klart kunde ej vara nöjd med detta visst var bilen utmärkt men blev mer som en 140 fast utan personlighet och gumman tyckte den tillförde för lite dvs visst vore det bättre med en kombi...
så "Hulken" 244an såldes i förrgår och ersattes igår med "H2" dvs en mörkrön 145a av årsmodell 70.... tja idag fick jag iväg och investera i ny svets
tyvärr var knappast 145an i jämförbart skick senast godkända besiktning var 1996..... och med detta en hel del rostlagande framöver nu hade visserligen bilen sina fördelar en motor som går helt fantastiskt jämt och tyst någon av de tre senaste ägarna hade monterat nytt avgassystem och nya ok och skivor bak..... fast å andra sidan trampade jag sönder h-cylindern på vägen hem som blev lite småspännande och hade inte handbromsen varit utmärkt så hade säkerligen färden blivit änn mer intressant...
baksidan en hel del rost men inte allt för alarmerande vid första blicken några bitar tröskel rep av baljor ett huvinfästning några hål i golvet och lite annat så klart..... får väl även slänga in en dellackering i tidsplanen
nu ett par snabba frågor har eftermonterade rullbälten fram tyvärr inga bak.... funkar det flytta över från 245an eller hur görs det lättast.... nästa fråga passar 245ans extrasäte i bagagen ska ha bilen på semestern dragandes min 68-årsm husvagn och frugan säger hon gärna ser att en av niklas kompisar ska kunna åka med på semestern...
men nu får man se hur ung man är och om man orkar med ytterligare en renovering fast det klart lär ha gumman sparkandes i arslet som hjälp då de inte var ekonomiskt försvarbart montera elbromsuttag på bmw:n
mvh Peter Holbrant medlem 1283 tror jag i alla fall