Någon som har tips var jag snabbt kan få tag på passande hjulbultar till hederliga magfälgar till 140?? de har något större hål och muttern gjord så gängan delvis är infälld i fälgen för att kompensera att fälgen är gjord av tjockare gods.....
självklart är det bråttom åxå så gärna i en ca 15mil runt göteborg...
Råkade ut för en flygande studsmatta vilken slet sig från sin förtöjning och landade på familjebilen med en hel del skador till följd som sprucken ruta buckligt tak, a-stolpe .motorhuv och framskärm repor längst hela sidan avslagen backspegel etc.
Så lämnade idag in bilen för omlackering och hämtade hem 145an till gummans stora "glädje" så nu har man fått sin beskärda dos av av hur hon tycker det är att köra 140 minsann ....... som om det inte skulle skilja något mot en 35år nyare bmw..... ta i lite när du svänger och trampa hårdare när du bromsar ta på dig långkalsonger "k----ing" sa jag självklart inte....
däremot förstår jag klagan om vinterdäck hittade inte hjulmuttrar till fälgarna rotade överallt... finns inte!! vänt upp å ner både i förråd och i garage... hade jag vetat detta hade jag satt på dubbdäcken på andra fälgar...
någon som har tips var man snabbt kan finna hjulmuttrar till mag-fälgar??
mvh Peter