av Thomas Näsström » 2007-10-29 21:47
Förvånansvärt irriterad diskussion...
För att då tydliggöra några saker:
1. Hemsidan skapades och \"togs i trafik\" första gången 1999 i syfte om att 140-klubben skulle kunna visas upp på internet.
2. Relativt tidigt kopplades ett diskussionsforum till hemsidan. Diskussionsforumet blev populärt, men då det drevs via en gratistjänst som plötsligt plockades bort, så löste vi efter ett tag det genom ett script som vi fick hjälp med att skriva.
3. Nya forumet fungerade bra, men efter några år framfördes krav på möjligheten att länka in bilder till sina inlägg, sökfunktioner samt registrering. Jag var länge negativ då jag ville ha ett öppet och framför allt lättillgängligt forum, men jag vek mig till slut för en tung opinion.
4. Vi skaffade detta forum via Bilia. Det har överlag fungerat bra och som det varit tänkt, men ja, vi har drabbats av spam.
5. Vi är några moderatorer som har möjligheten att gå in och radera spaminlägg. Vi försöker hålla koll, och vi försöker ta bort det så fort vi eller någon \"tipsare\" noterar det och skickar ett mail om det. Om det av någon anledning inte framgått tidigare, så tycker inte vi heller om spam.
6. Vi har försökt kontakta vår kontaktman för detta forum för att få hjälp med att ändra registreringsmöjligheterna. Jag har själv inte varit involverad i det, men såvitt jag förstått så har det varit mycket bekymmersamt att få tag på människan. I praktiken innebär det just nu faktiskt något så dumt att vi inte ens kan stänga ner vårt forum.
7. Den som känner sig kränkt och irriterad på spam som dyker upp får tills vidare tyvärr finna sig i situationen så som den är just nu. Alternativt får man gärna, i egenskap av moderator, hjälpa till att rensa bort de spaminlägg som dyker upp.
8. Personligen delar jag inte uppfattningen om att forumet ska vara öppet endast för klubbmedlemmar. Orsaken är att ju fler som har möjlighet att skriva, desto större möjlighet för bra och fylliga diskussioner! Dessutom ger det möjlighet för den som är ny att bilda sig en uppfattning om huruvida 140-intresset är något man kan tänka sig gå vidare med!
9. Vi sitter inte i den sitsen att vi kan sätta någon press på Bilia, tyvärr är det faktiskt tvärtom! Jag anser att vi i nuvarande läge, läs punkterna 5 & 6, gör vad vi kan för att komma tillrätta med de problem vi har idag.
10. Vi gillar INTE spam! Is that clear?
Thomas Näsström
En PV, fem 142:or, en 144, en BMW 528, en Peugeot 504, en V70, en Porsche, en Husqvarnamotorcykel, en BMW-motorcykel, en Suzuki men ingen Amazon!