Daniel skrev:De spam-inlägg som dyker upp på forumet har fåniga rubriker som innehåller typ "sex" och liknande. Är man så lättstött att man inte kan läsa ett sånt ord så är ju det beklagligt.
Det som är väldigt stötande däremot är ju ofta själva inläggen och de länkar som finns i, men om man är lite klurig kanske man inte skall klicka på ämnet från början om man blir stött.
Visst skall sådant här inte förekomma. Nu använder vi oss av Bilias phpBB enligt beslut och de klarar varken av att hålla scriptet uppdaterat eller lägga till de nödvändiga moduler/modifieringar som krävs för att hålla spam:are ute.
En normal vardag är jag inne och modererar 6-10 gånger.
Alla vardagar är inte normala.
Det jag menar är inte att ni gör ett dåligt jobb, jag menar att ni som finns som modererar kanske inte räcker till ibland.
Det har heller inget med att göra att jag inte skulle tåla såna ord m.m. Men för en ny användare som hittar hit för första gången kan sånt vara nog för att dom aldrig mer ska iddas komma hit, alla är inte lika tåliga och vet inte om att det tyvärr förekommer på såna här forum.
Man bör vara rädd om alla som hittar till en sida (tycker iaf jag), oavsett om det är till forumet eller till själva huvudsidan.
Sen är det ju så att moderatorer bör vara inne på sidan rätt så frekvent, kanske kolla av med resterande moderatorer vilka tider som täcks upp så att det alltid finns nån moderator som är inne på forumet oavsett tidpunkt (inte mitt i natten då såklart), eller tillsätta fler moderatorer som täcker upp.
Jag sitter själv på forumet väldigt ofta, både då jag jobbar och är hemma och inomhus så det märks när det inte fungerar med modererande av olämpliga inlägg.
(man har ju sina forum som besöks i en viss ordning o det rullar bara runt

)