Hej!
Jag fick underkänt (ojämn bromsverkan fram) på besiktningen och bytte därför bromsok vä fram som verkade slitet. Efter demontering och montering skulle jag då lufta bromsarna. Problemet är att det inte kommer någon luft eller bromsvätska alls när jag öppnar någon av nipplarna. Luftningsmetoden har varit att en medhjälpare har pumpat på pedalen för att bygga upp ett tryck i systemet (dock ökar inte trycket), följt av att jag öppnar lite på nippeln som jag fäst i en slang som leder till en behållare med bromsvätska.. inga luftbubblor syns i vätskan och det kommer heller ingen bromsvätska ut ur nippeln. Hur länge ska man pumpa på bromsen för att bygga upp ett tryck i systemet? Jag har försökt pumpa i 3-4 minuter utan att det märks den minsta skillnad.
Det märkliga är att det inte heller kommer ut något ur nipplarna på höger framok när jag upprepar samma procedur på den sidan.
Tilläggas bör också att det inte rann ut en droppe bromsvätska ur varken slangen eller bromsröret vid demonteringen. Innan jag bytte ok så var det till och från ganska rejäl anliggning på den sidan vilket också förklarar den ojämna bromsverkan. Dock fungerade ju uppenbarligen huvudbromscylindern då.
Är det huvudbromscylindern som lagt av eller liknar symptomen något annat?
Jag är tacksam för snabbt svar då jag ganska snart har tid för ombesiktning.