Tja! Nu så har jag besiktat \"liket\" som Mor min så fint kallar pärlan!
Själva besiktningen gick bra, det var vägen dit som var mindre lustig.
Den har ju stått i garaget i 6 månader och bara vart körd nåra varv på gården då och då för att hålla allt i smörj, men nu när jag skulle köra några mil till besiktningen så börjar den rycka och smälla och slå, så jag testa med att dra ut choken lite hela tiden tills den slutade och gick som den gjort på mina vändor på gården, sen körde jag hela vägen med choken utdragen ca 1 - 1 1/2 cm, och den gick som en klocka hela vägen, dock kanske man fick dra ut den lite i backar för den skulle kunna accelerera, så jag satt och lekte pendel me d den där choken och testade mig fram till dem perfekta lägena för backar, raksträcka och motorbroms, blev lite småjobbigt.
Men det bevisar iallafall att den får förlite soppa!! nu till min fråga:
Vad skall jag skruva på, byta eller tabort / Sätta dit, för att få den att gå som den ska?
Membranet är bytt och förgasaroljan är precis påfylld enligt rep. handboken! Har läst lite i rep.boken och blir inte riktigt klok på allt som står så snälla förklara,
Lika bra att fråga så det inte blir som förra gången när man va på och skruva på den
Besiktningen gick bra iallafall, 3st 2or på slarv (Backspegeln, vänster saknades, låg dock i baksätet , 1,5x1,5 stenskott i synfältet på rutan, och hål i avgasröret som inte ville bli tätt efter 1 1/2 timme under bilen med svetsen och brand i skjortan)
tacksam för hjälp! måste ju återbesikta om 1 månad, kan ju vara bra att ta sig dit!
*EDIT*
Är det där en ställskruv för luft / bränsleblandningen? eller måste man ha det där specialverktyget för att ställa blandningen??
//Mats