Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Byte av dörrsidor

Byte av dörrsidor

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Byte av dörrsidor

Inläggav Alatan » 2015-05-12 16:49

Hejsan, jag har en 142 -73a där masoniten i dörrsidorna börjar ge upp. Jag hade då tänkt använda 12mm spånskiva som dörrsida istället för masonit. Jag har tänkt slänga i ett par högtalare i dörren, förutom i originalhålet så en lite tjockare dörrsida hade inte suttit helt fel.

Kommer detta att funka? Når tyget/skinnet över hela skivan om jag använder en 12mm spånskiva? Kommer det bli problem med clipsen att sätta fast dörrsidan igen?

Kommer det se bra ut helt enkelt?

Ligger hemma sjuk så kan inte gå ut till bilen och fundera och kolla.

Har en till fråga, går det att slänga i baksätet där fram för att få en helsoffa? Eller tar kardantunneln emot?

Mvh
Alatan

Re: Byte av dörrsidor

Inläggav twincab » 2015-05-12 20:37

Hej.
Om inte annat så skaffar du dig en j..la massa job, med en 12mm skiva så kommer bla axeln för fönsterveven att bli för kort,handtaget för att öppna dörren kommer inte att stämma mm! Sen är jag tveksam till att vinylen kommer att räcka till runt om,är dessutom inte 100 på att dörrsidan är helt plan på insidan.Spontant skulle jag föreslå byt ut masoniten alt se om VP har nytt med din färg. Ev högtalare fäster du ju ändå i plåten.
Helsoffa fram på en 73:a, kardantunneln,växelspaken där börjar nog problemen ...

//Erik
1444951Y,1451661Y
Användarvisningsbild
twincab

Återgå till Original