Hej!
Har haft en lång dvala från forumsliv, men inte från min 145:a (tråd om ni vill se). Vi brummar runt under den saltfria delen av året och det har inte varit några stora bekymmer, förhoppningsvis kommer jag uppdatera projekttråden med lite info och planer sedan.
Men! Det finns ett orosmoment. Jag har ett ordentligt missljud som främst dyker upp vid accelleration från stillastående, och då främst på ettan och tvåan. Det bultar, ja nästan smäller/knakar, låter som det kommer framifrån. Det händer inte varje gång, och tar man det lite försiktigare brukar det inte låta så illa (när det väl händer, ofta går det bra).
Motorn är inte helt rättställd, men det känns inte riktigt som att den hugger/hackar. Motorfästena drog jag åt för några år sedan, men har inte kikat närmare än.
Det är inga som helst problem för det mesta som sagt, och aldrig vid motorbroms (min gamla 244 levde om som fan vid minsta motorbroms när gummiskivan efter växellådan var skit). Någon som har idéer? Kopplingen känns normal.