Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Köpes/Säljes/Bytes

Köpes/Säljes/Bytes

Inläggav Hasse63 » 2006-12-25 03:16

Kloka ord C Upp :wink:
:arrow: http://www.volvoamazonpictures.se/
:arrow: http://imv68.blogspot.com/

____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Användarvisningsbild
Hasse63

Annonsforumet

Inläggav Robban » 2006-12-25 19:52

Kul svar att man inte orkar gå in där för att det ligger på en annan sida. Men att klicka in sig xxxxxx antal gånger för att ställa en fråga är okej! Jag tycker nya forumet är jobbigt för det är ett sånt jäkla klickande innan man kan hittar och ska svara. Jag besöker inte detta forum speciellt ofta numer, förr var det flera gånger per dag. Alla tycker olika och det är ju bra och vi får se hur det blir med annonstorget.
Robban

Re: Annonsforumet

Inläggav C Upp » 2006-12-26 00:29

Robban skrev:Kul svar att man inte orkar gå in där för att det ligger på en annan sida. Men att klicka in sig xxxxxx antal gånger för att ställa en fråga är okej! Jag tycker nya forumet är jobbigt för det är ett sånt jäkla klickande innan man kan hittar och ska svara. Jag besöker inte detta forum speciellt ofta numer, förr var det flera gånger per dag. Alla tycker olika och det är ju bra och vi får se hur det blir med annonstorget.

Tänkte nästan inte svara på det här, men ju mer jag tänker på det, ju mindre förstår jag vad du menar. Klickade du mindre i det gamla forumet? Där fick man ju klicka för varje svar man skulle läsa...

För att ställa en fråga så klickar du en gång på avdelningen frågan ska ligga i, en gång för att skapa nytt inlägg, och en sista gång för att skicka frågan... På det gamla fick du klicka dig in i rätt avdelning, klicka på "Skriv ett nytt inlägg" och klicka för att skicka iväg det... Alltså tre gånger vardera, med skillnaden att man sparar 50 klick för att läsa varenda svar i varenda tråd som är ny...

Eller har du hittat nåt bra klick-fritt sätt att ta dig runt det gamla forumet som jag totalt missat?

Här ser du ju dessutom var det är skrivet nya inlägg sen sist man var här. På det gamla forumet var man tvingad att komma ihåg hur många svar varje ämne hade sist man var inne, och inte var dom i ordning alltid heller... Fast det kanske bara är jag som vill läsa ALLT nytt och inte bara det jag själv frågat.
Användarvisningsbild
C Upp

Inläggav NysoO » 2008-04-25 17:01

Nu kanske det börjar bli dags att dra upp en köp/sälj/bytes del. Fördelarna är många. Man kan ändra annonsen, man kan lägga in bilder direkt i annonsen (med [img]-tag), man kan genom forumet svara via PM.

Dessutom borde det bidra till att fler personer registerar sig för att kunna sälja och köpa prylar.

Jag kan mycket väl tänka mig att bli moderator i den delen. Lägga upp en faq om köp och sälj och vilka krav som ställs på annonserna.

Har väldigt mycket kunskaper om datorer och forum så det vore kul att kunna hjälpa till lite.
Volvo 142 -70 | safarigul
Bild
Användarvisningsbild
NysoO

Inläggav Daniel » 2008-04-25 18:54

Sakupplysning: Det går utmärkt att lägga in bilder i nuvarande annonstorg också på precis samma sätt, men man använder [bild] istället...
Mvh
Daniel
Webmaster/Valberedning 140-klubben
Användarvisningsbild
Daniel

Inläggav Hasse63 » 2008-04-26 13:20

Frågan gällde en köp/sälj/bytes del här på forumet inte på hemsidan.

En forumsbarerad köp/sälj/bytes del är ju så mycket mer lättjobbad för alla parter och blir garanterat mer välbesökt. Och vad gör det att det blir två...Med tiden så skulle en här ta över alla annonser.

Användarvisningsbild
Hasse63

Inläggav NysoO » 2008-04-26 13:58

Jag förstår inte problemet.. att öppna ett till forum går på 10 sekunder.
Volvo 142 -70 | safarigul
Bild
Användarvisningsbild
NysoO

Inläggav JE Jr » 2008-04-26 18:41

Vi hade svarsfunktion på vårt annonstorg förut, men det var tyvärr sån jäkla sandlådenivå då så vi tog bort det.

Kanske fungerar bättre nu, vet ej?
//Johan Eriksson
Användarvisningsbild
JE Jr

Inläggav Amarace » 2008-04-26 20:17

Är väl enkelt att få till ett slut på denna diskussion.

Framför ett förslag till Årsmötet så får ju Styrelsen ta baslut på det efter en omröstning tillsammans med dom medlemmar som deltar.

(är ju trots allt främst Medlemmarna som bestämmar)

För egen del så förstår jag inte varför det måste vara på Forumet då det har fungerat länge med separat och fungerar fortfarande. Klart det finns fördelar att ha det på forumet, men även nackdelar. Ser inga problem med att varken läsa eller lägga in annonser på nuvarande annonssida.
Amarace

Inläggav Widen » 2008-04-26 20:37

Jag håller me Amarace...

Att styrelsen skall ta upp detta..

Det hade varit trevligt dock med ett annonstorg här på forumet..

Skriver själv på andra forum och tycker att det fungerar bra där...

mvh
Volvo 142 -70 Safarigul nr:100
Volvo 142 GL -71 Guldmetallic Nr:105

http://www.garaget.org/Widen
Användarvisningsbild
Widen

Inläggav C Upp » 2008-04-27 21:13

\"Problemet\" som kan bli med svarsfunktion är väl att folk klagar på pris, alternativt rättar annonser med felaktig information vilket kan hjälpa potentiella säljare. Personligen tycker jag inte det är något problem, men kan förstå att säljare som vill sälja nåt \"oerhört ovanligt tillbehör\" för \"massa pengar\" kan bli sura om någon påpekar att det är ett väldigt vanligt tillbehör som dessutom är i bra skick. Då kan säljaren känna sig lurad och tycka att \"vilket dåligt säljtorg, jag ville ju bara kränga min skit dyrt\".

Har många gånger hittat liknande annonser (tradera, blocket mm) och saknat kommentarfält för att rätta information och hjälpa köpare. Har dock inte kollat 140-klubbens annonstorg senaste året då man aldrig vet vad som är sålt eller inte, så där vet jag inte hur det fungerar längre.
Användarvisningsbild
C Upp

Re: Köpes/Säljes/Bytes

Inläggav Carl-Johan » 2009-04-28 18:59

Detta tycker jag borde införas snarast eftersom man då kan radera gamla annonser på saker som man kanske redan köpt eller ändra befintliga annonser som anses felaktiga, man kan även få tips från andra som kanske vet något om varan man söker
köpes! Bas modellens golvmatta 142
Carl-Johan

Inläggav Bosse » 2009-10-15 16:13

Carl-Johan skrev:Detta tycker jag borde införas snarast eftersom man då kan radera gamla annonser på saker som man kanske redan köpt eller ändra befintliga annonser som anses felaktiga, man kan även få tips från andra som kanske vet något om varan man söker

Precis, håller med, tycker det är dags att styrelsen tar tag i detta nu, frivillig webmaster finns ju redan.
Medlemsnr: 2152

Volvo V70N 2.4T 03 nu 17800 mil
Volvo 142 DL 71` 25336 mil
Bosse

Inläggav mattsvart63 » 2010-03-01 11:07

jag är skälv moderator och delägare i en motorklubb med över 340 medlemmar, och det funkar hur bra som hellst med att ha köpes och säljes i forumet visst skrivs det i bland är varan kvar? och så vidare men det sköts välldigt bra från medlemmarna ingen som klagat hitentills

om ni vill kika hur vi gjort www.streetsofsundsvall.se
mattsvart63

Inläggav Jocke » 2010-03-01 12:34

sätt upp en köp&sälj-del här på forumet med dem frivilliga som moderatorer på test.
alla forum jag besöker tycker jag funkar bra på det viset.
bara det finns tydliga regler och nån som styr upp det.
det gamla köp&sälj har jag aldrig gillat.
---=Born to Lose=---
Jocke

Inläggav Hasse63 » 2010-03-04 00:15

Det krävs "massor" som vill ha detta innan nåt börjar hända i denna fråga. Har inte nuvarande annonstorg ändrats på några år så är det hit den bör flyttas, enligt mig.

Användarvisningsbild
Hasse63

Inläggav Amarace » 2010-03-04 01:48

Nog är det kanske bra att ha Köp/Sälj här på Forumet, men det ÄR merarbete, är själv moderator på flera forum som har köp/sälj på samma forum, och det är en del arbete med det, spelar ingen roll hur tydliga annonsregler man har så skiter runt 10-20% av dom som annonserar i att läsa dom, eller skiter i att följa dom.

Så det krävs alltså mer aktiva moderatorer OM det ska ändras på.

En omvänd fråga, varför fungerar det inte att ha Annonstorget som det är nu?
Amarace

Inläggav Jocke » 2010-03-04 19:30

Amarace skrev:
En omvänd fråga, varför fungerar det inte att ha Annonstorget som det är nu?

det gamla annonstorget går inte att svara på annonserna eller uppdatera.
tycker att det alltid är gamla annonser m.m.
jag gillar när man kan svara på annonserna, typ ställa frågor m.m.
det blir lite mer aktivt då.
risken finns ju för skitinlägg och dylikt men är det nån som rensar lite så funkar det nog bra.
---=Born to Lose=---
Jocke

Inläggav Amarace » 2010-03-04 20:26

Varför ska någon rensa? Om det behöver rensas är det ju ett bevis på att dom som skriver inte följer reglerna.

Ställa frågor är ju bara att maila eller ringa? Även OM det skulle bli annonser här på Forumet är det ju inte säkert att det kommer att gå o svara i tråden. Det är bra att det inte går att svara.
Anledningen till att det inte går att svara på Annonstorget är för att det blev just en massa skit i annonserna, en massa som inte hade med annonseringen att göra, därför togs funktionen att svara i annonsen bort, det gick alltså förr.

Och annonserna blir ju inte nyare bara för att dom hamnar här :)
Amarace

Inläggav Bosse » 2010-03-04 23:40

Men OM vi nu skal ha kvar det torget som finns nu, tycker jag att man åtminstone skal kunna ta bort annonsen om den ej längre är aktuell, och det då den som lagt ut den.Då slipper man ha gammalt skräp liggande kvar där. Det borde vel inte vara så svårt att få till?
Saknar dessutom synpunkter och svar från moderatorerna här i denna diskution, vad tycker de om detta? En dialog vore inte så dumt.
Medlemsnr: 2152

Volvo V70N 2.4T 03 nu 17800 mil
Volvo 142 DL 71` 25336 mil
Bosse

FöregåendeNästa

Återgå till Om Forumet