Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Köpes/Säljes/Bytes

Köpes/Säljes/Bytes

Köpes/Säljes/Bytes

Inläggav Hasse63 » 2006-11-13 00:23

Kan dessa rubriker vara nått kanske.

Får man annonsera här ?
Användarvisningsbild
Hasse63

Re: Köpes/Säljes/Bytes

Inläggav Amazonic » 2006-11-13 00:26

Hasse63 skrev:Kan dessa rubriker vara nått kanske.

Får man annonsera här ?

jag tycker också att det skulle finnas,men det finns ju som sagt ett annonstorg
Amazonic

Inläggav Hasse63 » 2006-11-13 00:32

Visst finns det ett annonstorg med där kan man inte lägga upp bilder på den man vill erbjuda 140-ägare vad jag kan se. Det är så mycket roligare att så se den grej som är till salu.
Användarvisningsbild
Hasse63

Re:

Inläggav Amarace » 2006-11-13 01:31

Hasse63 skrev:Visst finns det ett annonstorg med där kan man inte lägga upp bilder på den man vill erbjuda 140-ägare vad jag kan se. Det är så mycket roligare att så se den grej som är till salu.

Såvitt jag vet går det utmärkt att lägga in bild där, bara att lägga upp på valfritt ställe och sedan länka till bilden.
Amarace

Inläggav Daniel » 2006-11-14 02:38

..på nästan precis samma sätt som man kan här.
Mvh
Daniel
Webmaster/Valberedning 140-klubben
Användarvisningsbild
Daniel

Inläggav Stålsmeden » 2006-11-14 09:34

Det som är den stora nackdelen med annons torget är väll att man inte kan plocka bort sin annons när varan är såld!
Stålsmeden

Re:

Inläggav Amarace » 2006-11-14 12:52

Stålsmeden skrev:Det som är den stora nackdelen med annons torget är väll att man inte kan plocka bort sin annons när varan är såld!

Och det skulle du ju inte kunna här heller mest troligt (beror ju ioförsig på hur rättigheterna ställs in), dock skulle man ju här iallafall kunna editera sin annons så man kan skriva såld eller liknande.

På ett vis tror jag det är bra att ha Forum och Annonser åtskilda så dom inte har nåt med varandra att göra, men å andra sidan skulle det ju säkert bli lättare för "vana" forumsanvändare att baka in dom i forumet.
Amarace

Inläggav Stålsmeden » 2006-11-14 13:35

Exakt! jag tycker det funkar bra nu, förutom just det faktum att man inte vet om varan man vill köpa är såld eller att folk inte kan veta att man sålt det man annonserat ut( Kan bli endel onödiga telsamtal/mejl). Innan kunde man ju skriva i annonstorget men det var ju en massa trams då, så det var ju inte bättre.

Men någon slags \"varan är såld\" funktion vore ju bra!
Stålsmeden

Inläggav Hasse63 » 2006-11-17 23:08

Nu har jag inte kollat möjligheterna på det nuvarande annonsttället men jag gillar forumsannonser.

Om man kunde annonsera här kan man:

Editera. Såld, ändrat pris. lägga till info, lägga in fler salugrejer mm.

Man kan ställa en fråga om varan, ge eller lägga ett lägre bud, mm.

Man kan \"uppdatera\" och på ett smidigt sätt lägga in bilder eller ta bort.

Tänk på saken :wink:
Användarvisningsbild
Hasse63

Inläggav C Upp » 2006-11-17 23:51

Håller med föregående talare. Förstår inte varför denna motsträvighet att slå ihop annonstorget med forumet... Det gör ju det hela mycket lättare att sälja saker. Jag kollar aldrig annonstorget, men forumet flera gånger per dag... Och de få gånger jag ringt på annonser från annonstorget har de varit sålda flera dagar innan (anledningen att jag slutade kolla där).

EDIT: En annan sak jag kom att tänka på (se hur fint man kan ändra sina inlägg förresten) är ju att man på forumet kan skicka PM till säljaren lite snabbt, och även att man märker om man handlar av någon som är \"lite mer känd\" på forumet eller inte, så kan man undvika att bli lurad. (handlar man av någon som besöker forumet ofta, så vill han ju inte bli uthängd som lurendrejare om han blåser nån t.ex.)
Användarvisningsbild
C Upp

Inläggav Hasse63 » 2006-11-18 02:23

Skulle jag annonsera på \"det rätta strället\" nu så skulle jag inte skriva Hasse63 utan Hans Högström som säljare och då skulle inte många känna igen mig.

Av Amarace, C Upp, JE jr med flera skulle jag inte tveka att sälja eller köpa av :D Ja ni förstår säkert vad jag menar.

Vi forumsberoende \"känner\" varandra \"mer eller mindre\":P

Som C Upp skrev så tittar jag inte häller på amazonklubbens annonstorg varje dag, men på sävar tittar jag varje dag då det är SÅ SMIDIGT när man ändå är där.

Skriv att annons stället är flyttat vet ja så blir det mer fart här på samma gång :wink:
Användarvisningsbild
Hasse63

Inläggav Amazonic » 2006-11-18 02:44

håller helt med,tittar nästan alldrig på annonstoget här lr på amazonklubben,men varje dag på sävar.
Amazonic

Re:

Inläggav MattiasT » 2006-11-18 12:31

Hit med köp/sälj/byt nu tack, så svårt är det väl inte? Denna rädsla för förändring är ju otrolig, hur många år fick det tjatas innan detta forum blev verklighet? ska vi tjata några år till om det här nu?
MattiasT

Inläggav Rogge » 2006-11-18 14:43

tycker även jag att det vore bättre med köp o sälj här på forumet.
Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Medlemsnr: 1945
Rogge

Inläggav optimus » 2006-11-20 18:21

stämmer in på att de vore smidigare att lägga ihop allt också.
satan i gatan va de går!
optimus

Inläggav Amazonic » 2006-11-20 19:11

nu är det väldigt många som tycker det,dags o ta tag i det? :wink:
Amazonic

Inläggav Matzie » 2006-12-23 17:24

Vilken skada kan en till \"flik\" i forumet göra? det är ju bara 8, det är ju inte direkt någon risk att gå vilse bland alla olika menyer ! :roll:

Tycker det vore trevligt med en köp/sälj på forumet!

God Jul
Matzie

Inläggav Elias » 2006-12-23 17:46

Ja fixa det nu! =)
Volvo 142 & Volvo S70 2,5T
Användarvisningsbild
Elias

Inläggav Thomas Näsström » 2006-12-24 03:17

Här hade jag alldeles nyss skrivit ett långt och utförligt svar, men det försvann visst när jag skulle posta inlägget! :evil:

Kort och gott: Vi har bytt till detta forum efter en hel del \"tjat\". Tills vidare har vi låtit gamla annonstorget ligga kvar, eftersom vi ville se hur det här forumet skulle fungera och framför allt hur det skulle tas emot av er användare.

När det gäller att bygga in även annonstorget i detta system, så ser jag främst två fördelar med det:

1. Allt interaktivt, dvs där besökare själv kan gå in och skriva (forum/annonser) hamnar på ett och samma ställe.

2. Annonsören kan själv gå in och ändra i eller ta bort sin annons.

En fördel med nuvarande annonstorget är att det är öppet och lättillgängligt för alla som har något Volvorelaterat att sälja. Jag tycker att det är en bra ambition att det ska vara enkelt att annonsera Volvo på 140-klubbens hemsida. Bildfunktionen på annonstorget fungerar i princip på samma sätt som här. Tycker man som säljare att det är viktigt att ha med något alias etc i annonsen så går det också bra, det är bara att skriva in.

Vi har tidigare haft funktionen att man på annonstorget kunnat svara på annonser, men tyvärr fungerade inte det på ett önskvärt sätt och därför togs det bort. Jag är också personligen tveksam till om den funktionen behövs. Jag anser att om man är seriös spekulant på en vara så klarar man också själv av att kontakta säljaren på telefon eller e-post. Många gånger har ju svaren som skrivits på annonser känts pinsamma, som när en Volvo annonseras ut för exempelvis 25000 kronor och det kommer ett svar på annonsen som säger: \"Ring mig, jag är mycket intresserad av att köpa din bil men jag har inte råd att fylla på mitt kontantkort\".

Men vi får se, så här två timmar in på julafton håller jag allt öppet men lovar inte heller något åt något håll.

God jul på er!
Thomas Näsström

En PV, fem 142:or, en 144, en BMW 528, en Peugeot 504, en V70, en Porsche, en Husqvarnamotorcykel, en BMW-motorcykel, en Suzuki men ingen Amazon!
Användarvisningsbild
Thomas Näsström

Re:

Inläggav C Upp » 2006-12-25 01:54

Thomas Näsström skrev:En fördel med nuvarande annonstorget är att det är öppet och lättillgängligt för alla som har något Volvorelaterat att sälja. Jag tycker att det är en bra ambition att det ska vara enkelt att annonsera Volvo på 140-klubbens hemsida. Bildfunktionen på annonstorget fungerar i princip på samma sätt som här. Tycker man som säljare att det är viktigt att ha med något alias etc i annonsen så går det också bra, det är bara att skriva in.

Vi har tidigare haft funktionen att man på annonstorget kunnat svara på annonser, men tyvärr fungerade inte det på ett önskvärt sätt och därför togs det bort. Jag är också personligen tveksam till om den funktionen behövs. Jag anser att om man är seriös spekulant på en vara så klarar man också själv av att kontakta säljaren på telefon eller e-post. Många gånger har ju svaren som skrivits på annonser känts pinsamma, som när en Volvo annonseras ut för exempelvis 25000 kronor och det kommer ett svar på annonsen som säger: "Ring mig, jag är mycket intresserad av att köpa din bil men jag har inte råd att fylla på mitt kontantkort".

Tror jag sagt det tidigare, men min erfarenhet av den här typen av forum är att det finns möjlighet att ta bort kravet på att man måste vara registrerad för att skriva i en viss del av forumet (ex. då Köp/Sälj-delen), vilket då öppnar upp för alla att lägga in annonser. Det går även att spärra så att man inte kan lägga svar i dessa ämnen (även om jag tycker det är bra, då man ibland vill fråga om saker som kan hjälpa andra, alt. rätta faktafel).

Och som jag sagt tidigare, så är det ju så att jag av ren lathet nästintill aldrig läser annonstorget pga att det är en annan del av hemsidan, och aldrig annonserar ut saker på den pga att jag vet att jag inte når hälften av de som annars kan läsa den.

Självklart är det klubbens ansvariges sak att ta beslutet. Men tills jag hör ett bra argument för varför man ska behålla det som det är nu, så tänker jag fortsätta argumentera för en sammanslagning.

För att stampa mig själv på foten kan man väl säga att en anledning att behålla det som det är idag, är att man då måste ta vägen förbi hemsidan flera gånger, men det tycker jag själv är en ytterst dålig anledning eftersom hemsidan i stort sett Aldrig uppdateras med nåt nytt. Diskussionsforumet är det enda som lever på 140-klubbens hemsida (tyvärr) och just därför förstår jag inte motviljan att låta den leva ut till sin fulla potential.

Tror inte jag är ensam med den här åsikten, tror inte heller att alla delar den... Men det är vad jag tycker och jag står bakom det 100%.
Användarvisningsbild
C Upp

Nästa

Återgå till Om Forumet