Uppdaterar med lite mer bilder som visar en del av de sista förberedelserna innan transport till hemmagaraget för den sista finliret innan lack.
Anledningen till att jag ville ta bilen till hemmagaraget var dels för att jag ville göra en del spackling och slipning (av sådana ställen där billackare inte brukar vara så noga) och mekgaraget var svårt att värma upp. Är det kyligt härdar inte spcklet något vidare. Och dels ville jag inte ha bilen kvar i mekgaraget då den i värsta fall skulle kunna bli insnöad. De tidigare vintrarna hade snöröjningen varit minst sagt dålig.
Bland de sista sakerna att fixa var att plocka ur framrutan. Lite nervöst då det brukar kunna gömma sig en hel del rost i rutramen. För att skära ur rutan lånade jag en Lödkolv med en specialmodifierad spets av en Volvokollega. Att skära ut rutan med lödkolven gick som en dans, och jag klarade att ta ur rutan helt utan assistans. Har använt trähandtag och pianotråd tidigare, men det är en jobbig metod jämfört med att använda lödkolv.
Med rutan ur och limmet borttaget så jag bara kontatera att rostläget var mycket lindrigare än befarat, bara lite ytrost runt fickorna för listclipsen
Lite porigt i nedre hörnet av rutramen, men inget hål
"Fräter ur" med en omgång citronsyra/tapetklisterblandning så blir det rent och fint.