Sådär nu har jag tömt kameran med så ni kan få se vad det är för biljäel jag hittat.
Ifrån bilens bästa sida.
Inredningen ser som sagt inte så jävla fräsch ut:P
Provisorisk soppadunk, på denna bild går motorn faktist på tomgång men de synns ju inte så bra^^
Nästa bild jag har är det lättat lite i framkant...
Bagageluckan hade ett rätt fint mönster ändå..
Nu har vi bytt bil så att säga. Var inte alls lika kul att skruva i denna, massa rost å äckliga bultar. Att allt var täckt av underredsmassa gjorde ju inte att det var enklare heller. Desutom var allt oljigt och om ni kikar på motorblocket här så förstår ni varför..
"Folk påstår att gamla bilar är lättskruvade, tycker inte jag! Fick lyfta ur motorn för att kunna tömma oljan!"
Nu har jag inga fler bilder tyvär men det har inte varit så mycket att se. E-motorn sitter numera på plats i den grå och är startad men en del arbete återstår dock..
Innan dess fick jag ordna upp en huvinfästning och lägga igen hålet för den gamla bensinvärmaren som nu är urplockad pga platsbrist i motorutrymmet. I övrigt var faktist innerskärmarna friska, bara slipa lite å ny grundfärg så blev de bra.
Flyttade över hela motorn inklusive växellåda efter att ha räknat på hastighetsmätardrivningen. 10 varv på utgående axel på växellåda var 2,5 varv på hastighetsmätardrivningen och det känndes som då borde det bli "rätt" med min bakaxel.
I och med byte av växellåda fick jag byta kardan och i och med det fick jag byta medbringaren på bakaxeln.
Har även bytt tanken och flyttat över dom gamla bränsleledningarna (snålbygge, jag vet..) Tyvär gjorde gick den lilla vinkeln på bränsleledningen av, den som sitter skruvad i tanken och i röranslutningen. Någon som vet var man kan få tag i en sådan? Mekonomen,vp,autoexperten, Eu-bildelar har inte... Och det är olika storlekar på där returen går in på insprutningstanken och där den suger soppa på förgasartanken.
Hittade ett nytt bränslefilter i garaget, egentligen passande en xc70 men de ska väll gå ändå tycker jag:P Och bränslefilter lär behövas, tanken var inte helt underbart ren invändigt, gamla soppan jag fick ur var grön och tankens insida likaså, söljt ur så gått det gick men jag antar att det kommer lossna lite i från väggarna när man kör sedan med frisk soppa. Den gamla gröna soppan luktade riktigt hemskt och gick inte att tända eld på med tändsticka.
Nästa problem är att jag inte hittar någon tempgivare för insugsluft. På någon bild tykte jag det såg ut som den satt i fråntplåten men vad jag kikade såg jag inget vettigt hål där ensingång. Är det där den ska sitta eller är jag ute oc cyklar? kan inte komma ihåg att jag lossat någon mer tempgivare tyvär.
Idag blir det till att förlänga gasstag samt klämma på frontplåt. Sen måste det göras lite plats för en oldsmobile som ska få Acn lagad.. ska väll inte ta så lång tid:P