Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Lacka kromplast ?

Lacka kromplast ?

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Sarjar

Inläggav Robban » 2008-02-22 19:19

Det första partiet underkände jag. Sedan kom det laddning som var riktigt okej. Efter ett tag vart kvaliteen sämre om man skickade tillbaka dom. Nu ska det har kommit nya igen som ska vara bra så vad jag har hört så är det bara att handla.

De första 2 skyltbelysningarna underkände jag direkt. Denna kan funka men jag måste hitta mina NOS belysningar nu...vart jag lagt dom igen.. så jag kan jämföra ordentligt.
If you are a Buddhist, you go to Tibet.

If you're a motorhead, you go to Bonneville.
Robban

Inläggav Gunnar S » 2008-02-23 00:29

Okej...

Vad snackar vi för leverantör?

En, inte så lite viktig detalj.

Trevlig helg!
Medlem nr: 624
Användarvisningsbild
Gunnar S

Leverantör

Inläggav Robban » 2008-02-23 08:59

Det är VP jag hjälper med nytillverkning bla.

Tillverkarna är från Öst och asien, de har verkligen blandad kvalite men man får bra priser så det går att sälja.

Det är trist att det ska vara så dyrt att framställa saker i vårt eget land för man vet ju att här tillverkas det bästa.
If you are a Buddhist, you go to Tibet.

If you're a motorhead, you go to Bonneville.
Robban

Inläggav Wire72 » 2008-03-20 21:49

Så här vart det till slut,, :wink: Skyltbelysningshållaren kommer jag dock att göra om senare,, ska bara hitta mig en extra som jag ska exprimentera lite med.. :lol:

Bild
Gammalt och rostigt skrot glimmar alltid i mina ögon..
Wire72

Inläggav Per Helgesson » 2008-03-29 22:47

När vi ändå är inne på ämnet kromad plast, så håller jag på att försöka på fason på min skyltbelysning till 68an. Plasten var hel och fin och ej gulnad. Har varit överlackad med silverfärg som jag gnuggat bort med bromsvätska. Kromet på insidan var dock fult och hade släppt. Då kom jag på en smart ide som sen visade sig vara helt värdelös. Jag löste först upp det gamla kromet med bromsvätska (mitt favoritmedel) så att plastbiten var helt transparant. Sen tänkte jag lacka insidan med kromfärg. Låter smart men blev inget vidare. Blev bara grått från utsidan, medans insidan blev blank och fin.

Jag håller på att leta efter nån annan färg som är bättre. Nån som har nån ide?
Per Helgesson. Redaktör och styrelseledamot i Svenska Volvo 140-klubben.
Per Helgesson

Inläggav Wire72 » 2008-03-29 23:34

Mina sargar lackade jag med Biltemas kromspray,, :) vet dock ej hur det håller i längden... men blir lätt rispigt när det är lackat utvändigt, men invändigt så kan det ju kanske funka,, :wink:

Tänkt lacka om min nr.belysninghållare invändigt med, då jag var lite för snabb och lackde den utvändigt och vips så förvann ju avgjutniningarna i plasten, vart bara en platt plastbit :lol: Fick dock olika resultat av kromsprayen, ena sargen vart jättebra och ena lite sämre,, men har nog med grundarbetet att göra :wink:
Wire72

Inläggav Hasse63 » 2008-03-30 00:04

Först måste jag beröma din fina 140. :D

Här finns en firma som lackar krom http://www.sprutforsilvring.se/
:arrow: http://www.volvoamazonpictures.se/
:arrow: http://imv68.blogspot.com/

____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Användarvisningsbild
Hasse63

Re:

Inläggav Wire72 » 2008-04-12 20:18

Hasse63 skrev:Först måste jag beröma din fina 140. :D

Här finns en firma som lackar krom http://www.sprutforsilvring.se/

Tackar, men så fin är den inte :cry: Den gör bara till sig lite extra när man tar fram kameran :D

Sen måste tilläggas på denna tråd att jag lackade baklyktsargarna och nummerskyltshållaren i biltemas kromspray, Dockvid minsta stötning elelr vid dragning av nyckeln när man öppnar bagagelåset så släpper kromsprayen direkt :( blir kul att se när man sprutar av bilen till sommaren med högtryckstvätten :lol:

Står på sprayburken att den ej tål beröring eller överlackning, har dock några trasiga baklyktssargar som det ska exprimenteras på när tiden faller på :wink:
Wire72

Föregående

Återgå till Övrigt