Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Volvo Stereo4-radion...

Volvo Stereo4-radion...

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Volvo Stereo4-radion...

Inläggav Bad_ass » 2006-11-18 23:12

Har någon lite info om den, och gärna tillgång till vilka bilar den var avsedd för..? Fått tag på en sådan idag på en loppis för billigt som helst, men söker i så fall även bruksanvisningen till densamma. Fotostat, inscannat, mm. går lika bra. Fanns den till 240 med, och i så fall t.o.m. vilka årsmodeller?
Detta forums troligen fjantigaste användare, och på väg ut i kylan ordentligt, utan bil. Devis: Se det ur sämsta tänkbara prognosen så blir du i vart fall inte besviken om det skulle trots allt bli hyggligt.
Bad_ass

Inläggav Amarace » 2006-11-19 00:02

Volvo stereo 4 kom väl till just 240, tror inte den fanns 75 utan kom 76-77 nån gång.

O den fanns då till mitten på 80-talet och är avsett för 140/160 73 o 240/260 75 o upp.

Jag har också en liggandes (som var gratis i princip), samt den lite värre som heter \"Stero 4 MDL\" och har då Fader, Dolby och Loudness m.m.

84 fanns den då att köpa på Volvo.

(en bild jag knäppt ur tillbehörsbroschyren -84: http://www.amarace.mine.nu/_pub/volvo_stereos_84.JPG )
Amarace

Inläggav Bad_ass » 2006-11-19 00:08

Då kan jag säga att den här tycks vara ännu äldre än de du visar i broschyren, då denna inte ens har snabbspolning.
Detta forums troligen fjantigaste användare, och på väg ut i kylan ordentligt, utan bil. Devis: Se det ur sämsta tänkbara prognosen så blir du i vart fall inte besviken om det skulle trots allt bli hyggligt.
Bad_ass

Re:

Inläggav Amarace » 2006-11-19 00:10

Bad_ass skrev:Då kan jag säga att den här tycks vara ännu äldre än de du visar i broschyren, då denna inte ens har snabbspolning.

Men utseendet är likadant i övrigt? Du har ingen bild på den och exakt beteckning? Har ju funnits i lite olika utföranden men grundutseendet har varit samma.
Amarace

Re:

Inläggav Bad_ass » 2006-11-19 01:35

Amarace skrev:
Bad_ass skrev:Då kan jag säga att den här tycks vara ännu äldre än de du visar i broschyren, då denna inte ens har snabbspolning.

Men utseendet är likadant i övrigt? Du har ingen bild på den och exakt beteckning? Har ju funnits i lite olika utföranden men grundutseendet har varit samma.

Inga siffror, men lovar att försöka fixa foto i morgon. I vart fall stoppar man in kasetten och trycker ner den liksom ner i apparaten för att spela bandet. Denna är en ren rattradio med en analog skala med en "nål" som far fram o tillbaka när man ställer in radiokanalen. Exakta betckningar saknas men den har etts erienr i baken.
Bad_ass

Inläggav Bad_ass » 2006-11-19 12:41

Här en bild på fronten.

Bild[/url]

Undersidan:

Bild

Kan detta ge mer klarhet i saken? Den har ett nr i baken som lyder 341889187
Bad_ass

Återgå till Övrigt