Tjenare allihop
Nu är det såhär, att jag är inne på min 2:a Volvo 142. Den första var grön, men har numera fått sin sista vila. Nu ska ni få se lite av min andra, en karibisk röd 74:a i lagom bra skick, som jag räddat undan raggardöden. Fick fixa en hel del för att få till den, men följande är gjort:
Bytt framfjädrar ( Dom va kapade )
Bytt bakfjädrar till dom från gröna bilen ( Dom gamla var så kapade att dom släppte från kopparna när man hissade upp den annat än i bakaxeln)
Bytt kranen på värmepaketet ( Det läckte glykol in i kupén )
Svetsat ett hål i golvet
Svetsat krängningshämmaren ( Den hade gått av pga. sänkningen.. var inte jag som svetsade, men det är iaf gjort )
Bytt ena baljan ( Var inte heller jag som gjorde, men det är gjort )
Bytt framskärmar ( Va inget kvar av dom gamla )
Renoverat dragkroken
Tvättat all inredning ( låg diverse tuggummin, gamla chips och annat äckel på golvmattorna, tog ut allt och gjorde grundligt rent )
Satt dit främre kofångaren
Monterat dit lyktor i grillen ( Så man slipper tända halvljuset, dom tänds när generatorn börjar ladda , stängs av när man tänder halvljuset, tänds när man har helljus och slocknar när generatorn slutar ladda )
Bytt baksäte till ett i skinn från en GL
Det där var långt från allt, men jag vill inte tråka ut er..
Jag är tyvärr fortfarande bara 17 år, och får bara övningsköra i den.. Men om ungefär ett halvår så kan man njuta av den på riktigt
Nu kommer lite bilder :
Framifrån, parkbänken är i fint skick
Från sidan, har inte hunnit sätta dit listerna på skärmarna än.. Dom gamla vinterfälgarna på, pga. däckbyte..
B20:in, går väldigt bra
Mätarhuset, finns till och med varvräknare i den..
Det är bara förarstolen som är lite skadad där i kanten..
Baksätet, svart skinn.. Är på jakt efter framstolar i skinn också, så ni får gärna hojta till om ni har nåra ligger
Ett gäng originalkapslar, bra att ha
Fälg, ska ha som vinterfälgar.. Fick dom snuskigt billigt
En bild till på fälg...
Det var nog allt...
Kör en 142 DL från 1974..