Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • En liten kärleksförklaring.....

En liten kärleksförklaring.....

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

En liten kärleksförklaring.....

Inläggav Esa » 2007-08-22 15:04

Tänk vilka fina bilar vi har!

Jag kom och tänkte på det när jag i duggregn åkte till jobbet i morse.

Ut med chocken lite, dra runt startmotorn 3 varv och vrrrr så har du en skön 2 liters gång.

Eftersom det var lite halvruggigt så satt jag på värmen på fullt och efter en liten bit kände man värmen komma ur den superba ventilationen.

Åker mot jobbet med ett svagt tryggt tickande, ser hur de man möter tittar lite extra efter bilen.

Vilken annan 33 årig bil kör man så komfortabelt i?

Jag har alltså en 74:a och den känns modern, pålitlig, går billigt, skattebefriad och att den går att laga själv.

Jag är en sån person att jag hellre kör en gammal 74:ans Volvo än en modern bil när jag inte ska åka så långt (åker man långt så är det i och för sej skönt med acc mm som vi har i våran andra bil)

Nöjd Volvo 142:a ägare.
Esa

Inläggav richard_b » 2007-08-22 17:38

:D nu gör du mej över lycklig! kände att jag behövde det där, jag har länge gått runt o funderat på om det är nå fel på mej för att jag hellre lägger pengarna på en gammal volvo än en nyare typ v70 eller nått :D men charmen såklart!! älskar gamla bilar! :twisted:
richard_b

Inläggav radioaktivraka » 2007-08-27 18:50

varför skall man ha typ en 740 llr någe sånt när 140serien finns... har nog inte åkt i någon mycket bättre bil o det bästa är att det går alltid o laga själv o delar, jaa det finns också massor utav. Men sen är det ju så klart känslan av att åka i en gammal bil som känns som ny det är helt otroligt! jag älskar volvos 140/160 serie

Mvh

En mycket glad Volvo ägare!
radioaktivraka

Inläggav deluxe » 2007-08-27 21:48

Jepp. Det finns bara en bil som jag kan lita på till 100% o det är min 145 deLuxe, har aldrig krånglat eller varit svårstartad eller något problem överhuvettaget. Har bara rullat sen jag köpte den, alltid!

Visst, det är inte nån racer, och det finns skönare bilar, men tryggheten man har när man åker är oslagbar. Det enda som behövs är 1 service om året och 1 liter /mil.

Och, jag citerar så vackert \" Åker mot jobbet med ett svagt tryggt tickande\".

Den som upplevt det behöver inte fara i 200km/h. För i en 140:a, har man inte bråttom att komma fram, man njuter av varje minut.
Volvo 145 deLuxe 71:a (finbilen),
Volvo Duett-Roadster (nyaste projektet) i full gång.

Plötsligt börjar ja tycka att mina stötfångare ser löjligt små ut.. suget efter att byta mot en -74:a börjar bli stort nu...

Bild]
Användarvisningsbild
deluxe

Återgå till Övrigt