Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Trasig kupéfläkt

Trasig kupéfläkt

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Trasig kupéfläkt

Inläggav 144 DL » 2007-06-08 01:09

Kupéfläkten har naturligtvis passat på att säga upp sig mitt i den värsta hettan. Jag hoppades först att det bara var en säkring som hade gett upp, men så verkar inte vara fallet. Hur mycket behöver man ta bort av instrumentbrädan (=den gamla modellen 67-72) för att komma åt att byta fläktmotor?
144 DL

Inläggav C Upp » 2007-06-08 02:26

Tror inte du behöver ta bort hela instrumentbrädan, bara plasten under, så att du kommer åt värmepaketet. Sedan sitter värmepaketet fast med några skruvar i kardantunneln och i några fästen upptill. Det är inte lätt att komma åt, men jag tror det ska gå utan större ingrepp.

Tyvärr så demonterade jag hela bilen när jag plockade ur värmepaket ur en sådan, så jag vet inte riktigt hur mycket saker som är i vägen (allt skulle ur då). Men ryck loss plasten och skruva loss handskfacket så ser du nog hur det sitter.
Användarvisningsbild
C Upp

Återgå till Original