Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • behöver mek hjälp

behöver mek hjälp

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

behöver mek hjälp

Inläggav Berra » 2007-05-22 23:26

har bytt handbromsbackar och höger wire på pappas 745a idag, allt gick som en dans, provbromsade... funkade fint.. sen nästa gång jag brombromsar så ligger handbromsbackar på lite på höger sida.. och vill inte släppa.. om man inte kryper under bilen och drar lite i den grejen som fördelar mellan höger och vänster.. sen ville det inte fungera mera.

efter det så har jag kollat alla backar att dom ligger som dom ska, alla fjädrar och allt. När wiren är ospänd så åker allt tillbaka som det ska, men när jag spänner wiren så funkar det inte som det ska på höger sida.

nån som har något tips?

// Berra
Berra

Inläggav Berra » 2007-05-23 22:52

efter att han rivit och satt ihop allting flera flera gånger och smort alla kontakt ytorna ännu en gång, så gav jag upp. Satte en fjäder på fördelningsmekanismen som drar tillbaka wiren till bromsbackarna på höger sda det lilla extra som den inte drog sig själv innan. funkar fint då, men konstigt att den inte funka som tidigare, det är ju bara nya grejer.

///Berra
Berra

Inläggav Sextonfyra » 2007-05-24 07:23

Har du kollat så oket(fördelningsmekanismen) är okej? Så det inte kärvar där. Annars skulle jag nog ha gjort som du, å satt fjäder. Jag är jävligt less på handbromsar som inte riktigt släpper. :roll:
Volvo 164-70 med B30E -74
Sextonfyra

Inläggav Berra » 2007-05-24 11:08

jopp, kollade allt å smorde allt, hilma mysko det dära faktiskt.. men det får funka med fjädern.. bilen behövdes nämligen idag, pappa skulle ner till min syster i västerås (ca 50 mil) så.. tuta å köra vart det.

// Berra
Berra

Återgå till Övrigt