Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Montera extraljus

Montera extraljus

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Montera extraljus

Inläggav AndreasT » 2016-01-27 00:59

Har köpt extraljus till bilen och det är den mindre modellen (Marshallkopior). Köpte även tillhörande stag från VP-parts då jag inte vill borra hål i stötfångaren. Funderar nu om man ska sätta dessa i spjället under kofångaren men är tveksam att de då verkligen sitter även om man skruvar med mutter och bult. Är det någon som har en bild att visa hur man gjort? Har försökt kolla här på forumet efter råd såväl som friskt googlande men utan resultat.
Användarvisningsbild
AndreasT

Re: Montera extraljus

Inläggav Amarace » 2016-01-29 04:11

Hur ser dom stagen ut?
Spjäll under kofångaren? Vad menar du då?

Originalfästena fästes i en bult för kofångarens infästning i bärjärnet (Hella som låg bakom fästet), bosch fäste satt i klämfäste runt bärjärnet.
Amarace

Inläggav AndreasT » 2016-01-29 10:27

Tack för ditt svar. Spjäll är fel benämning av mig, tänkte på öppningen i fronten en bit under grillen. Höll på igår och insåg att det inte är möjligt. Fästet är det som vp-autoparts säljer
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... tno=672618

När min pappa hade sin 140 så hade han liknande stag där ifall jag minns rätt de gick ner bakom kofångaren, ser dock inte hur de ska sitta ändå. Kan dock vara jag som brister i förmåga och inte konstruktionen så att säga. Har du liknande stag som du använt?
Användarvisningsbild
AndreasT

Inläggav Amarace » 2016-01-30 23:02

Dom där stagen är till Amazon (satt original på 123GT), på Amazon fästs dom i en bult i kofångaren, går inte att använda på en 140 alltså.
Har tyvärr inte mina fästen tillgängliga just nu, kanske till veckan så kan jag ta ett kort.
Amarace

Återgå till Original