hej jag heter Joel är 20 år med ett brinnande intresse för bilar. Mitt största problem är att jag saknar praktisk kunskap om motorer. Farsan är it tekniker och morsan förskole lärare, och inga kompisar är heller motorintresserade. Därför har jag inte heller upptäckt hur förbannat kul det är med bilar förens jag tog körkort strax efter 18. Då var jag nästan färdig utbildad elektriker och avundsjuk på lyckostarna som valt fordon :p
Jag har nu nyligen flyttat hemfrån och skaffat mig en 142a. ÄLSKAR den. Används dagligen för att ta mig till och från praktikplatsen och olika andra nöjen.
Jag har läst mycket senaste året på internet och försökt bilda mig så stor kunskapsbas som möjligt. Men jag känner att hälften av vad jag läser har jag ändå inte förstått vad det innebär.
Jag har nyligen skaffat garage men verktyg och maskiner finns det inte tal om änsålänge. Svets har jag men garaget är under bostadshus och har träväggar så den används inte. Pengar finns inte förens efter sommaren möjligtvis.
Jag går i tankarna om motorbyte i vinter. Gärna diesel, och rejält med hästar att hämta. Såg att någon hade pulat ner om606 med turbo i en 740 och jag blev genast sugen på det i 140n. Men jag tror att det blir väldigt tungt för mig att lyckas med min kunskap, speciellt eftersom jag inte sett någon annan som gjort det. Men det kanske är pga besiktining tänker jag då. Jag behöver inte kunna besikta den med motorn.
Nog med detaljer nu. Anledningen att jag skapar den här tråden är egentligen. Hur fan skaffar jag mig tillräckligt med kunskap för att våga tackla ett sådant projekt?