Hej! ny på forumet så hoppas ni har lite tålamod med mig eftersom jag håller på med min första 140 (vid 15 år ålder)
Hur tar man lättast på/av framfjädrar på en 72-73 om det är nån skillnad. Tack på förhand
av Hillbillyraggarn » 2013-04-10 21:29
av gringob23 » 2013-04-10 21:37
av Hillbillyraggarn » 2013-04-10 21:49
gringob23 skrev:Jadu, hissa upp bilen och ställ den på pallbockar fram, ta lös däcken, ta lös stötdämparna, sitter i en bult uppe och 2st nere, sen fixa en spindelledsavdragare eller använd hammarn i nån timme för att få lös den nedre länkarmen, då den är lös, vik bara ner den och dra ut fjädern, sen samma sak fasr tvärtom när du ska dit med det!
av Amarace » 2013-04-10 22:05
av Hillbillyraggarn » 2013-04-11 17:55
Amarace skrev:Ett tillägg, ha en domkraft under den nedre länkarmen så du kan sänka ned den sedan när kulbulten släppt, det är rätt så kraftigt hur fjädern pressar på, och för att få dit nu fjäder måste du ju kunna pressa upp länkarmen.
För att få kulbulten att släppa så håll emot med en liten slägga på en sida av spindeln, slå på andra sidan så släpper den (på varsin sida av kulbulten alltså). Ha muttern kvar som säkerhet, pågängad en bit.
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Denna sida använder cookies. All information tillhör Svenska Volvo 140-klubben
Website by Jan Suhr, Color Consult AB