Hej!
Har precis blivit medlem i 140 klubben, men varit medlem här och på facebook gruppen rätt länge.
Äger numera denna 142a som köptes andra oktober av samma preson som ägde den i den tråden
Mycket har hänt med bilen sen dess (i min ägo dvs) och har nu blivit duktigt less på att förardörren har mer eller mindre helt uppnött dörrlås, alltså inte det man stoppar nyckeln i utan det som hindrar dörren från att flänga upp i högersväng och skada skärmen och sig själv (ja, det har hänt en gång och vill inte att det ska hända igen ) Skärmen var sedan tidigare skadad pga att det inte sitter något stopp för hur långt man kan öppna dörren.. samt att den har varit påbackad en gång precis i bakkant av hjulhuset vänster fram.
Hur som helst, var hittar jag en ny låskista och karossdel av låset? Antar att man måste ha hela delen som sitter inne i dörren också? Finns de att sno från tidiga 240? Sitter ju en -74as dörr och en -75 om man kollar på rutornas markeringar. Har för mig att vänsterdörren är en 75a.
Har också lite problem att ställa in mina dubbla su efter att jag bytte till en b20b motor nu efter jul, misstänker tjuvluft nånstans men inte orkat kolla eftersom jag får hem ett aluminiuminsug när som helst, och då blir det självklart nya packningar samtidigt.
Tack och hej!