av Robban » 2012-06-23 08:44
Och bara för att vara jobbig så vet jag om 3st 145or med skinn, tror dock att dom är skrotade nu. De hade framstolar som GL och baksätet var också i skinn men utan mittfällbara armdelen. Den ena bilen bodde granne till mig och detta var ca 1990. Gubben som ägde bilen jobbade på Volvo och färgen var 98 med vinröd inredning som 164. Jag tror det var en 72a om jag inte missminner mig helt. Sedan såg jag faktiskt en 145a på Ölands bilskrot i början av 90 talet. Det var en 145E-74, guldfärgad med svart skinn på både baksäte och framstolar. Den 3e bilen kommer jag inte ihåg så mycket för det var en 145a i trafiken i början av 90 talet som jag la märke till. Jag såg att den hade skinninredning och eftersom jag jagade allt vad skinn hette på den tiden så la jag märke till den.
Dessa bilar hade inte ombyggda 245 baksäten utan 145 stommar med skinn i samma mönster som skinninredningarna har. Jag vet skillnaden på export inredningar och skinninredningar så där finns inga oklarheter. Dock vet jag att man inte kunde köpa skinn i 145 så detta lär ha varit en provserie/specialbeställning som kommit ut skulle jag tippa på.
Samma sak som takluckor på 145, 245...
If you are a Buddhist, you go to Tibet.
If you're a motorhead, you go to Bonneville.