Hejsan! försöker få igång 164an efter att ha konverterat tillbaka bilen till insprut efter att någon tok bytt från insprut till förgasare (korkat). Och ikväll så var första starten nära kändes det som. men den startade givetvis inte.
Letar efter ett kopplingsschema till systemet, tror att jag har kopplat reläna fel, för när jag kör på starten så slår både huvud- och bränslepumpsrelät ifrån, dvs stänger av systemet, pumpen stannar och spridarna öppnar inte. ska det vara så? att pumpen slocknar altså? slår jag på tändningen så går pumpen i ca 1-2 sekunder, efter man vridit på starten så går den ungefär lika länge innan den stannar, men medans starten drar runt motorn så är allt dött. hjälp?
har suttit och ugglat på bilden där man ser vart alla kablar går, men får inte till det i huvudet, någon som vet vart bl.a. nr 45 resp. 46 skall gå någon stans?
mvh jonathan. (har ganska bråttom...)
Systemet kommer förövrigt från en motor med 8-bultat svänghjul, dvs den "nyare" modellen.
Jag är mycket medveten om att detta inte är 164-klubben, men jag antar att systemet är uppbyggt och kopplat på samma vis som B20E.